Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjerteanfald?, hvad gør jeg nu?

Redigeret 26 november, 2009, 04:35 i Hjerteproblemer
Hej
Jeg er en 37 årig mand, overvægtig (150kg). Jeg har ikke tidligere oplevet problemer af nogen art med hjertet. Har følt mig aldeles rask, på trods af vægten.
Her for en god uge siden skulle jeg køre lastbil fra Silkeborg til Herfølge,
men jeg var kun kommet ca 20km da jeg pludselig fik det meget dårligt, en smerte midt i brystet, og blev så svimmel at jeg kun dårligt kunne køre bilen. Jeg holdt ind på en tank, steg ud og gik lidt rundt og fik luft. Det hjalp lidt, så jeg fortsatte efter en 20 minutters tid. Men resten af vejen kunne jeg kun lige køre en 15-20min, så fik jeg det meget dårligt, og måtte ud og gå lidt rundt.
Først dagen efter havde jeg det nogenlunde igen, men lige siden har der været en trykkende fornemmelse midt i brystet, og en følelse af åndenød, også i hvile.

Jeg slog "Heart attack" op på wikipedia, og de symptomer der listes op der, passer præsis på hvordan jeg havde det;
Smerter i brystet, åndenød, svimmelhed, følelse af at skulle kaste op, sveden og nervøsitet, og fornemmelse af at nu dør man.

Jeg kan først få en tid ved lægen tirsdag i næste uge. Hvis det er et hjerteanfald jeg har haft, kan det så gå an at vente en uge til, med at komme til lægen?

Hvad gør jeg indtil? Jeg er klar over at fremover hedder det sund kost og motion, men kan jeg skade hjertet ved at motionere inden jeg har fået en evt. behandling af problemet?

På forhånd tak.

Mvh. Finn

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Finn

    Hvis det var mig, ville jeg ringe til lægen i morgen i lægens telefontid og forklare situationen. Jeg mener ikke, at det kan vente til på tirsdag. En læge har altid tid til akutte tilfælde. Lægen skal selvfølgelig se på dig i morgen.

    God bedring

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Finn

    Hvordan gik det? Kom du til læge i dag?

    Jeg synes, at det kunne være dejligt, hvis du lige vil skrive og fortælle, hvordan du har det, og hvad lægen gjorde.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Finn

    DU SKAL til læge hurtigst muligt - det KAN være alt muligt ufarligt men det kan også være noget med hjertet og det gambler man ikke med.

    Glæder mig til at høre hvordan det går med dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.