Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vulvodyni eller ej?

Redigeret 24 september, 2009, 07:41 i Vulvodyni
Siden jeg havde sex første gang for 2 års tid siden, har jeg haft ondt hver gang jeg har haft sex. Jeg var for kort tid siden til gynækolog som sagde at det egentlig så fint ud alt sammen, bortset fra at jeg har en masse muskelspændinger i underlivet. Men når jeg har sex så svier det også samtidig, så kan det da ikke kun være muskelspændinger eller hvad? Jeg kan godt gennemføre en gynækologisk undersøgelse selvom jeg ikke ligefrem synes det er behageligt, men sex er blevet meget smertefuldt efterhånden. Lyder det som om jeg har vulvodyni, eller har i nogle andre forslag til hvad det kan være?

Mvh. Sweet Leaf.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sweet Leaf.
    Jeg har nøjagtig det samme problem som dig. det er dog kun godt 10 9 mdr siden jeg fik disse ulidelige smerter, som afholder en fra at have samleje med kæresten fordi det mere eller mindre er blevet en pinsel istedet for nydelse..
    Jeg har været til læge med det og der kunne de jo intet se.. fik lidt for betændelse og de mente også jeg havde muskel spændinger. men efter nogle gange sendte de mig videre til Gynækologen og med samme resultat.. der er intet at se. Dog fik jeg et navn på en bedøvende salve (kan ikke lige huske navnet på det nu, men det er den samme som mange andre beskriver her inde)
    Dette er prøvet 1 gang og ja det var da gynækologen smurte det på.. siden har jeg ikke prøvet det, da bare tanken om at man skal vente 20 minutter på virkningen før man kan komme igang med noget, det er lidt af et turn off.. men jeg vender mig så småt ved tanken og det samme gør kæresten. MEN Det virkede!
    Denne kan købes i håndkøb på apoteket og er mod alle former for svige, kløe mm.

    Det der frustrere mig er at der ikke er nogle som ved en disse om dette problem og at lægerne og gynækologerne ikke engang gider undersøge næsmere hvad det er... jeg måtte give mig gynækolog artikler mm om vulvo.
    Da jeg desværre er overbevist om at det, der det der er mit problem.
    Har du svige, brændende fornemmelse og bare generalt smerter ved sex, så er der ikke andre ord for dette...
    Jeg måtte læse mig frem til problemet.

    Jeg håber du har mere held ved lægen og gynækologen.. bliv ved med at præsse på- det gør jeg og håber forhåbenlig at der snart sker mere.

    indtil da prøver jeg at droppe mine p-piller og går tilbage til p-plasteret, som jeg var meget glad for engang.

    jeg ønsker dig al held og lykke med at finde svar på dine smerter.

    mvh Linda (23 år)
Log in eller Registrér for at kommentere.