Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forskellige årsager til Cutting

AnonymousAnonymous
Redigeret 24 oktober, 2009, 19:56 i Selvskade
Hej
Dette er IKKE en opfordring til at man skal begynde med cutting, men blot for at sige, at der er forskellige måder og årsager til at "vi" gør det..

Jeg har nu snart været direkte cutter i 3 år. Har dog været selvskader næsten hele livet.
Som barn slog jeg mig selv enten med pinde eller knytnæver...Vidste ikke hvorfor jeg gjorde det dengang...Jov jeg følte mig forkert, den samme følelse som jeg har idag.

De 2 gange jeg har skåret min i armene, har været et råb om hjælp, ellers gør jeg det KUN for mig selv. Gør det aldrig synlige steder, ønsker ikke opmærksomhed og gør det uanset humør...dvs både når jeg er sur, trist, ked og glad.- Fordi jeg gør det er, fordi så får jeg nogle tanker "ud af mit system".

For mig virker det ikke kun nogle minutter men har prøvet, at det virker helt op til 2 timer..

Som jeg selv siger, så forventer jeg ikke, folk forstår mig, bare de acceptere det jeg gør. Jeg gør det ikke for at dø...

Tower

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har selv været cutter i over 7 år. Dog hvor jeg har gjort det i periode, og er lige nu inde i en periode hvor jeg ikke har gjort det siden juni. :) og håber selvfølgelig det fortsætter, men det tror jeg ikke. Jeg er fuldstændig ening med dig i det du siger. Dog har det længste "kick" jeg har haft, været omkring en halv time..
    Ved ikke om det også er sådan med dig, men for at få det samme ud af det, blev jeg nødt til at skære dybere og dybere, som tilsidst resulterede i at jeg skulle syes =/ . Men any way, det du skriver her, er som trukket ud af min mund. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.