Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Træt af forkølelse!

Redigeret 20 september, 2009, 14:57 i Åben debat om forkølelse
Hej!
Jeg er forkølet ca. 6-8 gange på et år. Mange gange sætter det sig som lunge- eller pande/bihule- eller mellemøresbetændelse med efterfølgende penicilling, hvilket jo ikke er godt at få så meget af!!!
Jeg er simpelthen så træt af det, for det tager sådan på ressourcerne. Mellem forkølelserne har jeg så også anfald af blister i munden, som nogle gange gør så ondt jeg næsten ikke kan spise!
Jeg er godt klar over, at mit immunforsvar er helt nede, men jeg ved bare ikke hvorfor! Jeg spiser sundt (frugt og grønt hver dag), jeg motionerer hårdt-moderat ca. 3 (i perioder 4) gange om ugen, jeg sover nok, tager en vitaminpille osv. Har været til lægen, og få taget blodprøver, allergitest osv. men det viste intet!
Er der nogen, som har et råd som har virket på dem? For jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal finde på - andet end at afvente den næste omgang!!!
Hilsen den snottede...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sørg først og fremmest for aldrig at få det for koldt. Undgå kolde fødder, og hold dig godt varm.

    Et godt gammelt råd mod forkølelse er brændenælde-te. Nogen anbefaler helt op til 2 liter om dagen. Schwedenkräuter (svensk bitter) fra helsekostbutik er også godt.

    Få rigeligt med vitamin C, når du kan mærke at en forkølelse er på vej. En god og billig måde at få vitamin C på er ved at blande 2 dele ren ascorbinsyre (fås i helsekostbutik) med 1 del ren tvekulsurt natron (fås hos materialisten) og hælde vand over.

    Masser af frugt og grønt er godt, men sørg også for at det er råkost, for ved opvarming ødelægges mange vitaminer, enzymer og andre vigtige stoffer. Vigtige mineraler tabes med kogevandet.

    God bedring!
Log in eller Registrér for at kommentere.