Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Øm et sted ved anus - tynd hud

Hej

Jeg opdagede en underlige lidt ubehagelig følelse i går ved anus. Jeg måtte lige kigge i spejlet her til morgen, og ser at en lille del af anus der vender op mod pungen, ser lidt eksponeret ud - overfladen er lidt sart der og det irriterer mig nemlig lidt. Hele vejen rundt om anus er der jo et lidt sart område, men det er som om det her har udvidet sig lidt ind mod pungen.

Det er ikke nogen ujævn ting eller noget, hele vejen rundt om anus er der den her lidt sarte hud, hvilket er normalt. Det er lidt svært at forklare, men lad mig lige prøve. Det her bliver lidt "ømt" at læse nok hehe...

Hvis vi forestiller os hullet så er der en "krans" omkring det, og udenom denne "krans" er der så det her området af lidt mere øm, tyndere hud, der måske er lidt rødligt i det. Det er denne hud der pludselig har udvidet sig lidt et sted og derfor føles lidt ubehageligt. Nogen der kan give nogen forklaring på hvorfor det er sket? Jeg tror altså ikke det er selve slimhinden for den må jo være inde bag "kransen"? Men det er altså lidt irriteret.
Log in eller Registrér for at kommentere.