ADHD medicin til en Skizofren???
Min x- kæreste har alle karakteristika på paranoid skizofreni.
Jeg gik fra fra ham for et par måneder siden og han stalker mig stadig.
Han venter på mig ude foran mit uddanelsessted, skriver mails , sms facebook beskeder.
Jeg svarer ham ikke men vil heller ikke blogge ham da jeg derved vil føle mig mere utryg ved ikke at vide hvad der sker i hans skiftende tankemønster.
Han har netop informeret mig om at han er blevet smidt på ritalin som tilsyneladende er ADHD Damp medicin.
Han har i 2 år formået at manipulerere mig i en sådan grad at jeg ikke havde havde forståelse for hvor greldt det reelt stod til.
Det overasker mig derfor ikke at han ligeledes har formået at manipulere med sin psykiater.
Vil den form for medicinering påvirke.... forvære hans tilstand og dermed hans besættelse og forfølgelse af mig ??
Har andre lignende erfaringer - Er der håb for at jeg kan få fred for ham eller bør jeg få tilhold på ham??
Jeg gik fra fra ham for et par måneder siden og han stalker mig stadig.
Han venter på mig ude foran mit uddanelsessted, skriver mails , sms facebook beskeder.
Jeg svarer ham ikke men vil heller ikke blogge ham da jeg derved vil føle mig mere utryg ved ikke at vide hvad der sker i hans skiftende tankemønster.
Han har netop informeret mig om at han er blevet smidt på ritalin som tilsyneladende er ADHD Damp medicin.
Han har i 2 år formået at manipulerere mig i en sådan grad at jeg ikke havde havde forståelse for hvor greldt det reelt stod til.
Det overasker mig derfor ikke at han ligeledes har formået at manipulere med sin psykiater.
Vil den form for medicinering påvirke.... forvære hans tilstand og dermed hans besættelse og forfølgelse af mig ??
Har andre lignende erfaringer - Er der håb for at jeg kan få fred for ham eller bør jeg få tilhold på ham??
Kommentarer
Umiddelbart kan jeg ikke se noget forkert i at din ex. får dette præparat. Det er vigtigt at huske når man stillet en diagnose, at det kun er en del af en der er syg. Langt den største del af en er jo rask. Man går jo ikke rundt og er skizofren hele tiden. Din ex. ville ikke kunne opsøge dig hvis han hele tiden er paranoid skizofren. Han ville jo føle sig forfulgt og ville derfor ikke kunne bevæge sig udenfor en dør. Men det gør han jo. Du skriver at han opsøger dig hele tiden. Ergo er han ikke paranoid skizifren i den tid det tager at bevæge sig fra hvor han bor til det sted du befinder dig. Han kan max være skizofren.
Jeg ville tage en snak med ham om dit problem. Og på den måde forsøge at få ham til at forstå at det er forbi imellem jer og at du ikke bryder dig om at han opsøger dig. Det burde han kunne forstå.
vh
mask