Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Livmoderhalskraft

Redigeret 3 februar, 2012, 10:08 i Kræft i underlivet
min kæreste har muligvis kraft i livmoderhalsen - hun er blevet undersøgt og vi venter nu på resultatet.. Er der nogle der ved noget om mulighederne for at få børn hvis man evt. er ramt af kraft i en eller anden "grad" ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig

    Først og fremmest er det ikke en kraft hun er ramt af, men muligvis kræft, som er noget helt andet.
    Dernæst er der sandsynligvis blot tale om celleforandringer i livmoderhalsen. Du skriver ikke særlig udførligt, så det bliver et gæt.
    Celleforandringer i livmoderhalsen er i de fleste tilfælde nogle helt andre forandringer end kræftceller, og svinder spontant. Skulle der være tale om kræftceller, kan man lave det som hedder et keglesnit, hvor man fjerner det område, hvor cellerne sidder. Dette er et enkelt indgreb, og man kan sagtens få børn på helt normal vis senere i livet.
    Hilsen Anette
  • Indstillinger
    anette puha dejligt og læse dit svar til ham, ( det ikke mig han snakker om )

    men har selv lige fået at vide jeg har celleforandring og har vært så nervøs.. men er slet ikke mere 1000 tak.. ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.