Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nogen der vil hjælpe? /:

Redigeret 17 september, 2009, 12:49 i Kvindelige sexproblemer
Jeg er en pige på 17 år. Jeg har det problem, at jeg tit bliver nervøs for om jeg er gravid. Synes selv mig og min kæreste beskytter os godt. Jeg er på p-piller, og tager dem normalt på samme tidspunkt om aftenen. Men her for 2 uger siden var jeg sammen med nogle veninder, og glemte at få mine p-piller med. Jeg tog den først et døgn efter. Dagen efter havde jeg sex med min kæreste, men vi brugte kondom, og jeg lod ham stadig ikke komme i mig, da det overskrider mine grænser. Da jeg stoppede med p-pilerne kom min menstruation som den altid gør, og alt er normalt.
Kan der så være en chance for at jeg er gravid, på trods af jeg har fået min menstruation?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du både bruger p-piller og kondom, og du samtidig ikke vil have at din kæreste kommer i dig - med kondom på, så er sandsynligheden for graviditet lige stor stor som risikoen for at månen er lavet af grøn ost.

    Tag du det helt roligt.
  • Indstillinger
    Det er også det min fornuft siger mig. Men min mor har en tendens til at bekymre sig meget, og hun er tit bekymret for at jeg er blevet gravid. Og tror også bare det smitter lidt af på mig. Og i går spurgte hun mig igen om jeg er. Og så er det jo jeg kommer til at tænke rigtig meget over det. Også selvom jeg får min menstruation, fordi det er jo sket før at folk stadig er gravide.
  • Indstillinger
    Jeg syntes også det lyder meget usansynligt at du er blevet gravid, du virker til at passe meget på - desuden virker p-piler i flere døgn og ikke kun i 24 timer. Så du har ingen grund til at være bekymret - måske du skulle bede din mor om ikke at få dig til at bekymre dig. Du kunne jo bare sige hvis hun spørger - nej jeg er ikke gravis, jeg har fået min menstruation!!
    Og hvis du en anden gang bliver bange kan du købe billige test i netto..
  • Indstillinger
    Okay. Tak for jeres svar (: Det var pænt af jer. Tror jeg kan slappe lidt mere af nu (:
Log in eller Registrér for at kommentere.