Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad nu??????????????????????

Redigeret 6 oktober, 2009, 06:31 i Alkohol
Jeg er samlevende med en mand ( 57 år ) som nu på 18,år er alkoholiker, jeg har været sammen med ham i 6 år.
Han har et ganske bestemt drikke-mønster 5 dage på druk ( hjemme ) derefter 1 dag syg 4 dage ædru sådan har det været al den tid jeg har været sammen med ham.
I starten af April ville hans arbejdsplads ikke værer med længerer, han blev sendt på et 4 ugers dagafvendingskursus, hvor han efter 2 uger mødte op berudset, han blev fyret og bortvis, der efter kom han på Oruplund i 5 uger, han kom hjem i starten af Juli, men han drikker stadigvæk som han altid har gjort.
Så nu spørger jeg, er han en af de ca 30% som man ikke kan nå, altså skal jeg barer vente på at han drikker sig ihjel.

Lige nu er han sygemeldt, men forventer at blive arbejdssøgende fra 1.November, som jo forhånd bliver en næsten håbløs opgave.

Britta

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej britta

    som jeg kan læse i dit indlæg, kan jeg godt se det hele virker fortvivlende.. men du er simpelthen nødt til at gøre om med dig selv om du kan holde til det her? det er en svær situation når en i familien har et alkoholproblem.. men eftersom du har prøvet det beskrevede... er det desværre tit sådan at man må blive nødt til at erkende at personen er svær at bearbejde... jeg foreslår at du og flere familie medlemmer som står personen nært... skriver et brev med alle jeres følelser, og hvordan i har det med ham, kun positive ting om personen... som kan prøve at åbne nogle sider, som han ikke tænker over når han drikker.. i er nødt til at forklare ham, at hvis ikke han giver alt hvad han har... ligger der et ultimatum det hedder ingen familie... og at alle vil ham det bedste for hans egen skyld.. fordi i elsker ham... !
  • Indstillinger
    Kærer du

    Tak for dit svar, jeg er glad for at du svarer mig, men jeg må nok sige at jeg ikke rigtig kan bruge dit svar, for vi har gjort alt hvad vi kan for ham, mit poientet med mit indlæg er.
    HVAD SKAL DER NU SKE NÅR ALT ER PRØVET, jeg har tidligere skrevet her på debatten, ikke mindst har jeg læst alt hvad der har været skrevet her og på andrer hjemmesider,aviser m.m.
    Altid bliver der skrevet; kom nu på antabus, kom i dagbehandling,kom i døgnbehandling, så skal det nok blive godt??????????


    Hilsen Britta
  • Indstillinger
    Hej .. Jeg søger et råd eller forklaring, på min samlever som i over 20 år har drukket ca 10-20 øl daglig..
    de sidste par år har han dagligt og flere gange tynd mave, værst om morgenen.

    Hvilke skader har han påført sig..
    Hvad vil der ske med hans tarme på længere sigt.

    Kan han udvikle kræft i tarmene.

    Han er desværre heller ikke en person man kan nå, og han mener slet ikke han har et alkoholproblem.

    SH
  • Indstillinger
    Kære SH

    Jeg håber virkelig at du kan få svar på dit spørgsmål, jeg har flerer gange forsøgt at spørge ( dels her, ligeså på en anden brevkasse ) om der er nogen som vil fortælle om de skader der følger med når man er alkoholikker, men jeg får ikke noget svar.

    Jeg har selv svært ved at se om det er skader af alkohol, eller andet sygdom, lige det som du spørger om ,lider min mand også af, men det " tror " jeg er fordi der ikke er blevet spist, kun drukket, men det er et gæt, jeg er merer bekymret for hans hjerne-svigt, for det er tiltagende.

    BRITTA
Log in eller Registrér for at kommentere.