Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Magnesia Kildevand

Redigeret 22 januar, 2012, 04:17 i Alternativ behandling
Hej Alle
For ca. en måned siden fik jeg et tip om Magnesiumholdigt Kildevand.
Jeg vågnede hver nat med kramper i underbenet.
Efter jeg startede med at drikke Magnesia Kildevand hverdag har jeg ikke disse problemer mere.
Samtidig føler jeg også at min migræne er aftagende.
Er der andre der har samme erfaring med Magnesia Kildevand?
N Olsen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har samme problemer som du beskriver.
    Kunne du fortælle mig hvor jeg kan købe Magnesia Kildevand.
    Kan ikke finde det i Brugsen.
  • Indstillinger
    Hej, jeg har købt Magnesium Kildevand det i Haderslev, Starup - et firma der hedder Sund-Kilde, der står en masse gode oplysninger på deres hjemme side www.sund-kilde.dk
  • Indstillinger
    Hej

    Det er en kendt sag, at kramper kan skyldes mangel på magnesium. Og hos dig, On1953, kunne det jo godt tyde på, at magnesiummangel faktisk var årsagen til dine kramper, når nu det hjælper dig at drikke noget kildevand, der indeholder magnesium. Og det forlyder, at masser af mennesker mangler magnesium.

    Men jeg vil lige gøre opmærksom på, at kramper i benene kan have andre årsager end magnesiummangel, f.eks. calciummangel, jernmangel eller D-vitaminmangel. Hvis man har kramper i benene, vil jeg derfor foreslå, at man går til læge og bliver undersøgt. Lægen kan undersøge for calciummangel, D-vitaminmangel og for jernmangel, men ikke for magnesiummangel, så vidt jeg ved. Masser af mennesker lider af jernmangel og D-vitaminmangel.

    Hvis lægen ikke finder nogen forklaring på kramperne, så sker der ikke noget ved at tage magnesium. Det er ikke ligesom ved f.eks. jern og D-vitamin, at man kan få for meget. Det overflødige tisser man bare ud.

    Henvisninger:
    1. Om calcium står der i følgende link: ”Mangel på dette mineral fører derfor til kramper i ben, fødder og tæer, især om natten.”

    http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =6/menu=5/

    2. Her skriver den tidligere radiodoktor Carsten Vagn-Hansen om kramper og uro i benene: ” Mangel på jern eller B-vitaminet folinsyre kan også være årsagen.”
    http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/UROIBENE.asp

    3. Her skriver Fødevarestyrelsen bl.a. følgende om mangel på D-vitamin: ”Du kan få smerter i kroppen, kramper i musklerne og snurren i hænder, arme, fødder og ben…”

    http://gl.foedevarestyrelsen.dk/Fdir/Pu ... apport.pdf

    Ovenstående er skrevet på baggrund af mine egne erfaringer. Jeg havde flere symptomer, bl.a. kramper i benene og hjertekvababbelse. Min læge mente ikke, at han kunne hjælpe mig, men undersøgte mig ikke. Derfor begyndte jeg selv at eksperimentere. Jeg tog magnesium, og jeg syntes også, at det hjalp på kramperne. Men det viste sig efter lang tids sygdom, at problemet var et helt andet: Jeg havde alvorlig jernmangel.

    Men det er selvfølgelig fint, hvis kildevand med magnesium kan hjælpe :o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit indlæg om magnesia kildevand, det skal jeg prøve. Jeg kom for godt 5 år siden galt afsted i en ski ulykke, en længere historie. Men fakta er, at efter ulykken har jeg haft store problemer med kramper i det ene underben. Mine problemer er både dag og nat. Værst er det om natten, da jeg ikke kan nå at reagere i tide på kramperne. Dette gør, at jeg flere gange i løbet af natten skal op og gå for at afhjælpe kramperne. Sjældent får jeg mere end 1½ times sammenhængende søvn om natten og har således meget svært ved at få dagen til at hænge sammen. Min tilstand er meget invaliderende og jeg har i denne sammenhæng, været gået totalt ned med en deprission. Min læge har fyldt mig med alle mulige morfin præperater for at dæmpe kramperne. På et tidspunkt fik jeg så meget smertestillende, at jeg følte at jeg ligefrem skulle koncentrere mig bare for at trække vejret. Så hvis magnesia kildevand bare kunne afhjælpe en lille smule af mit problem, vil jeg blive en lykkelig mand.

    Mvh. Den håbfulde
  • Indstillinger
    Hej Big Ben

    Du skriver, at din læge har givet dig smertestillende medicin mod kramper, men har han også taget blodprøver for at finde ud af, hvad kramperne skyldes?

    Hvis jeg var dig, ville jeg sørge for at blive grundigt undersøgt, hvis det ikke allerede er sket. Jeg kan slet ikke forestille mig, at smertestillende medicin kan forhindre kramper, og desuden er det en kendt sag, at stærke morfinpræparater kan medvirke til at fremkalde depression.

    En almindelig praktiserende læge kan tjekke for mange ting, men så vidt jeg ved, kan han ikke undersøge, om du mangler mineralet magnesium. Men heldigvis sker der ikke noget ved at tage magnesiumtilskud. Det overflødige kommer ud med urinen. Mange mennesker mangler magnesium, der er et meget vigtigt mineral for hele organismen. Jeg bringer et link til Netdoktors omtale af dette vigtige mineral:

    http://www.netdoktor.dk/vitaminer/magnesium.htm

    Men det behøver jo ikke være magnesiummangel, der har fremkaldt dine kramper. Kramperne kan jo skyldes mangel på andre ting. Men hvis blodprøverne viser sig at være normale, sker der som sagt ikke noget ved at tage et tilskud af magnesium.

    Hvis jeg var dig, ville jeg tage tilskuddet af magnesium som piller. Så har du bedre styr på, hvor meget du får. Du kan købe magnesiumpiller i helsekostbutikker og hos Matas. Der sker intet ved at tage f.eks. 300 mg dagligt.

    Jeg kender ikke denne type kildevand med meget magnesium i. Det er da sikkert udmærket, men jeg undrer mig over, hvorfor trådstarter lige anbefaler dette som kilde til magnesium, når man nu kan få mineralet på mange andre måder gennem kosten eller som tilskud i form af piller.

    For en sikkerheds skyld vil jeg lige gøre opmærksom på, at der i handlen findes nogle piller, der hedder Magnesia. Det er afføringspiller, og dem skal man naturligvis ikke have, hvis man vil råde bod på magnesiummangel. Man skal have magnesium. Når jeg skriver dette, er det, fordi denne kildevand åbenbart bruger betegnelsen ”magnesia”, og det kan jo godt forvirre lidt :o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej igen

    Tak for dit hurtige svar :-) Som du skriver er det pilleformen der er nemmest at styre, så den prøver jeg at hoppe på. Er faktisk klar til hvad som helst, bare det hjælper. Mht. blodprøver er dette blevet checket.

    Mvh. BigBen62
Log in eller Registrér for at kommentere.