Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

det store spørgsmål hvordan forstår man kvinder??

Redigeret 21 september, 2009, 04:28 i Kvindelige sexproblemer
ja mit spørgsmål lyder

1)kvinderslyst til sex
for jeg er sammen med ´og har været det i 11år.(hun er 28 år) men vi har næsten aldrig sex ca. 1 gang pr md vi har 2 børn på 5-6

2)hvorfor er det så svært at være glad for det man har
nemlig 2 dejlige børn og 1 kone som er sunde og raske

3)jeg savner romantiken kærligheden
er det meget normalt at den totalt forsvinder efter 10-11 års samliv
for
før min kone var jeg sammen med en anden pige i også 10år og jeg syntes
at det er de samme ting der viser sig
nemlig for meget venskab og for lidt kærlighed til hinanden.

det skal lige siges at jeg prøver med blomster,gaver,en rejemad når hun kommer hjem fra arbejde
men jeg syntes sku ikke at jeg får noget igen
jeg siger ikke at det kun er min kones skyld

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror nu ikke kvinder generelt har mindre lyst til sex end mænd, men desværre tror jeg kvinder gør ”regnskabet” op på en lidt anden måde.

    Lige nu vil jeg generalisere lidt, hvilket betyder at det ikke nødvendigvis er sådan for dig eller alle:
    Når manden har lyst til sex så har han lyst og det skal da være nu og her, han sammenligner overhovedet ikke med, om der måske har været en konflikt – ser ingen sammenhæng overhovedet, men det gør kvinden; hun har det med at ”føre en lille bog” oppe i hovedet. Hvis hun er kommet hjem fra arbejde, har måttet lave mad, rydde op, ordne med børn, lige klare vaskemaskinen osv. og manden måske ikke har deltaget ved f.eks. at have klaret oprydningen/opvasken, men ”bare” lige siddet ved computeren eller måske ikke lige har deltaget i det praktiske, ja, så synes hun sådan set heller ikke han har ”fortjent” noget sex. Måske også fordi hun ganske enkelt nu er blevet for træt, og er dybt irriteret over, at nu har hun knoklet rundt, og han har ikke lavet ret meget – i hvert fald ikke så meget som hende.

    Jeg oplever desværre tit at mænd føler, de skal gøre sig ”fortjent” til sex, og det er ofte der konflikterne opstår.

    Jeg synes, det er alle tiders, at du gør i blomster, gaver og rejemad, men lytter du også til hende? Jeg ved godt, at der er nok at gøre med børn, job, karriere, fritidsinteresser, hus og hjem, og det første man desværre i et parforhold skrotter for at nå alt det, er kvalitetstiden sammen, hvor de to og det, der startede hele dette, slet ikke bruger tid til at huske og dyrke hinanden.

    Derfor er mit forslag at I sætter tid af til at få talt tingene igennem. Fortæl at du netop savner romatikken fra den første tid, og spørg hende, hvad du kan gøre for at I sammen kan gøre jeres hverdag lettere og dermed få tid til at være romantiske sammen.

    Jeg er desværre også nødt til at så komme med en ikke så flatterende holdning hos rigtigt mange kvinder; netop - at det bestemt er en kvindeting at mene, at det kan man vel for pokker ”sige sig selv”, og nej, det kan man ikke som mand, og det er præcis der, rigtigt mange får problemer. Mange kvinder har desværre den holdning, at mænd da sagtens kan vide, hvad deres kone tænker og tror, og de igen da ”kan sige sig selv”, at hvis han ikke har ryddet op, så har hun ikke lyst til sex, hvilket da må være fuldstændig klokkeklart.

    Kære kvinder – han aner ikke, hvad du tænker, det er derfor konflikterne opstår.

    Når det er sagt – så er der også rigtigt, rigtigt mange mænd, der overhovedet ikke aner – eller bare har lyst til at ane, hvor meget arbejde, der er for at få en dagligdag til at hænge sammen. Han kommer træt hjem fra arbejde, og fatter ikke, det er nødvendigt med det vasketøj, fatter ikke at hun kan have det overordentligt dårligt med at børnenes legetøj ligger og flyder – for ”det bliver jo bare hevet frem igen i morgen, så lad det dog ligge”, hvorfor er det nødvendigt at tømme opvaskemaskinen, vi kan da bare tage servicet der fra, og lade det snavsede stå på bordet til den er tom, og vi kan fylde i igen, hvorfor er det så vigtigt, at der er rent på badeværelset osv. osv.... Alt sådan noget er bestemt dræbende for en kvindes lyst .

    Hvis hun kommer hjem fra arbejde til et hus, der måske flyder, der står en opvask ude i køkkenet, og vaskekurven er fyldt op, ja, det humør, hun lige på stedet kommer i, klarer du altså ikke med en rejemad.

    Få talt tingene igennem, få en forståelse for, hvad der er vigtigt for hende, hvad der er vigtigt for dig – og find en god måde at få disse ting løst på, - og det allervigtigste – sørg for at I sammen har nogle timer mindst en gang om ugen, hvor det kun er jer to, det handler om, hvor I hygger sammen, ikke nødvendigvis med sex, men måske med et glas vin, holde hånd, en god film eller hvad ved jeg, og den hygge kan kun opstå, hvis I begge to kan slappe af, og alt det praktiske er udført – i fællesskab vel at mærke.

    Håber du kan bruge noget af ovenstående - og lad mig vide, om jeg har ramt noget – eller er faldet helt ved siden af.
  • Indstillinger
    du har sikkert ret i mange af de ting du skriver

    men men
    nu er det sådan hjemme hos os at der er det lige så meget mig der ryder op støvsuger osv
    det er næsten altid mig der handler ind

    og til sidst
    så håber jeg ikke at det er holdningen hos kvinder at det bliver gjort op efter om du har været med til at hjælpe til
    for jeg kan slet ikke forholde mig til at kvinder skulle sige hvis du ryder op der så får du et plus
    hvis du ikke gør så får du et minus
    (dette er skrevet meget sort/hvidt)
    får mig handler det om kærlighed til en kvinde og lysten til at være sammen seksuelt
    det er for mig den sidste bekræftelse på kærlighed mellem 2 menesker

    og det her drejer sig ikke om at jeg skal have en tilfredsstilelse
    for det er ikke hver gang jeg kommer.
    men om det intime mellem 2 menesker

    for hvis det kun drejet sig om mig så kunne jeg jo bare købe sex og ja så blev jeg tilfredsstillet

    håber i kan forstå hvad det er jeg mener
  • Indstillinger
    Jeg gjorde faktisk udtrykkeligt opmærksom på, at jeg generaliserede, og grunden til at jeg nævnte dette eksempel, er at det desværre er min erfaring, at rigtigt mange kvinder netop fører denne lille regnskabsbog oppe i hovedet. Min erfaring baseret på debatter gennem mange år ført på arbejdspladser af kvindelige kolleger, på kvindelige bekendtes beretninger, og sidst men ikke mindst på den snak, der bliver ført i det offentlige rum. Det er slet, slet ikke vanskeligt at sidde på f.eks. en cafe eller i toget og så - ufrivilligt - være vidne til nogle veninders totale nedgøring af deres mænd. Ufrivilligt, fordi der bliver ikke hvisket, og det er beklageligvis mere reglen end undtagelsen, at jeg har hørt bemærkningen: "Og når han så kommer og vil hygge lidt, ja, så er der sandelig lukket for det varme vand" - i forbindelse med hvor lidt han så har deltaget i det praktiske.

    Det er ikke sådan i dit tilfælde - hvilket jeg synes er fint nok, men jeg hæfter mig da lidt ved, at du så bruger kræfter på, hvad du ikke kunne bruge i mit indlæg. Jeg havde egentlig hellere set, at du havde fortalt, om der var noget, du kunne bruge, om der overhovedet havde været noget, der ville give dig lidt stof til eftertanke, f.eks omkring mit forslag om, at I sætter jer sammen og du netop fremfører, hvor ked du er over, at I har så lidt samliv, at du netop savner det varme nærvær. Om det var et forslag, du overhovedet kunne forestille dig kunne være anvendeligt.

    Eller - det ville da også være fint nok at få det at vide, hvis man har budt helt, helt ved siden af, så var der måske nogen ,der kunne byde ind med en helt ny vinkel, du bedre kunne bruge.

    I og med at vi ikke kender hinanden og udelukkende har et kort indlæg at forholde sig til, så er det jo meget, meget let at ramme helt ved siden af.
  • Indstillinger
    det var nu heller ikke får at nedværdige det du havde skrevet
    og vi mænd er heller ikke bedre
    men jeg syntes bare det er synd der ikke er så meget kærlighed tryghed
    osv.
    men jo jeg kunne godt bruge dit indlæg
    og tak for det
    som jeg også skrev
    så har du ret i mange ting
    men jeg kan bare ikke forholde mig til at vi snakker købe sex for det er jo hvad det bliver og så er det ens kone/kæreste

    men sådanne skal jeg jo nok ikke lægge det ud (så ryger hun da op i det røde felt)
  • Indstillinger
    Ja men sådan følte jeg det heller ikke, men nu forstår jeg bedre, hvor du ville hen, og den kan jeg sagtens følge, at det på den måde kommer til at være en slags købe-sex, og sådan tror jeg desværre det et eller andet sted er for mange. "Noget for noget" princippet.

    Og du har fuldstændig ret - jeg vil heller ikke være med til det.

    Håber du får en god og nærværende snak med din kone, og at I sammen finder en god løsning på problemet, for et eller andet må hun vel ikke have det så godt med, når du vel så tydeligt har vist hende, at du ikke fungerer så godt i jeres liv. Og så er det en god ting, at få talt tingene igennem. Det kan jo så være, der kommer noget frem, som plager/generer hende, og som hun har haft svært ved at fortælle dig, og så er det om at finde en god løsnming til tilfredshed for begge parter. Det er da også muligt, at hun her og nu ikke har en forklaring, andet end at hendes lyst mangler, men der mener jeg jo så, at det ikke er nok. Så må man i gang med at få undersøgt, om der er noget galt. I første omgang kan det så være en ide at inddrage lægen, for lige at få checket, at man ikke går rundt og døjer med en eller anden f.eks. vitaminmangel, der gør at man bare ikke rigtigt orker. I maneg tilfælde vil det nok være ret simpelt at finde en løsning på - og så er der naturligvis de få, hvor der skal mere til.

    Så - få først og fremmest en god samtale, om I i fællesskab kan finde rytmen igen.

    Held og lykke. Meld gerne her tilbage, hvordan det går. Både det positive og hvis det er det negative - det tror jeg rigtigt mange kunne få glæde af.
  • Indstillinger
    ja så skete lige det du sagde
    købe sex
    og jeg kunne ikke lade vær med og grine

    der skete det at vi sad og snakkede i sofaen
    om bla. sex og hun fortalte at de sidste 2 gange vi har haft sex skyldes at jeg havde været lidt nede og derfor havde jeg fået sex

    hva ffffff......
    er det for noget
    man dyrker sex pga. af begær for den anden sku ikke pga noget andet
    og det sagde jeg også til hende
    hvor efter hun så kom frem med at det selfølgelig også var fordi hun havde lyst
    og ja nogen gange dyrker man da sex med sin partner hvor lysten måske ikke lige er 100% men gør det af kærlighed til den anden
  • Indstillinger
    Ja, nu mener jeg sådan set ikke, at det kan kaldes købesex, i et parforhold, hvor der kommer situationer, hvor den ene lige her og nu har mere lyst end den anden, og man så ”bøjer af” og giver sex, selv om man ikke selv har helt så meget lyst. Det rareste ville jo så være, at denne ”handel” gik begge veje. Og som du selv nævner, man gør det af kærlighed – og ikke nødvendigvis fordi man her og nu er fyldt op begær.

    Nej, købesex i et forhold vil jeg mere mene, er som jeg f.eks. har beskrevet, at mange mænd føler, at de skal gøre jeg fortjent i form af praktisk arbejde først. Mon ikke alle har oplevet at ikke lige have den store lyst, men når nu den anden har, så ”opper” man sig lige, og så ender det jo gerne med at have været rigtigt rart alligevel. Og sådan er det i et parforhold – man kan nu ikke en gang være fuldstændig ens i tanke og handling, hvilket vel i øvrigt også ville være ret kedeligt, vil jeg mene.

    Jeg håber, I fik den gode snak, og sammen fandt en god løsning, I begge kan være tilfredse med. I parforhold gælder som i så mange andre faktorer i livet, at man må give og tage.
Log in eller Registrér for at kommentere.