Euthyrox - Sverige???
Jeg har læst i dette forum, at det er muligt at hente Tbl. euthyrox i Sverige med dansk recept. Hvordan gør I det? Jeg har netop været i Malmø og er blevet afvist på et apotek, fordi der kun står eltroxin på den danske FASS liste. Min mor har haft myxøden i mere end 40 år og blev først behandlet med Tbl. thyreodin - dernæst med eltroxin - og i det sidste år har hun tabt 15 kg uden at ville det - og har lidt af alle de bivirkninger, der blev beskrevet i ekstrabladet for en lille måned siden. Hun har ikke forbundet det med medicinen, før hun læste artiklen i avisen, da apoteket fastholdt, at det UDELUKKENDE var pakning og form der var lavet om "indholdet er PRÆCIS det samme som tidligere".
Min mors læge vil ikke søge om udlevering af tbl euthyrox i DK for "de bivirkninger er da ikke noget at tale om". Jeg har fået recepten af en anden læge, men undrer mig over at være så kategorisk afvist i Sverige - jeg var angiveligt den 3. på 2 dage, som de havde sent hjem uden medicin.
Hjælp søges, for jeg er dybt bekymret for min mor - hun kan ikke blive ved med at have det sådan.
Min mors læge vil ikke søge om udlevering af tbl euthyrox i DK for "de bivirkninger er da ikke noget at tale om". Jeg har fået recepten af en anden læge, men undrer mig over at være så kategorisk afvist i Sverige - jeg var angiveligt den 3. på 2 dage, som de havde sent hjem uden medicin.
Hjælp søges, for jeg er dybt bekymret for min mor - hun kan ikke blive ved med at have det sådan.
Kommentarer
Euthyrox er endnu ikke markedsført i DK (såvidt jeg ved) derfor kan man IKKE købe Euthyrox på et dansk apotek uden Udleveringstilladelse.
Jeg har flere gange købt Euthyrox i Sverige med en recept fra en dansk læge - jeg har (for lang tid siden) skrevet en længere smørre om det:
viewtopic.php?f=136&t=20403
Jeg har bl.a. købt i Varberg (sidste gang bad de dog om at se identifikation, så jeg ved ikke om de udlevere til andre end den person som står på recepten). De havde ikke den tabletstørrelse jeg skulle have, men skaffede den hjem til dagen efter. (De ville kun udlevere den tabletstørrelse som der stod på recepten). (De havde 50 - og 100 mikrogram på lager og jeg vil tro at det er mest sandsynligt, at det er disse størrelser de har på lager).
Men som beskrevet på linket så kan man ringe og høre hvad der er på lager på det apotek man vil handle med.
På et andet apotek i Sverige havde de heller ikke den dosis størrelse jeg skulle have - men tilbød at skaffe den hjem - så der ville jeg uden tvivl også kunne have købt Euthyrox.
Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at få en recept på Euthyrox hvor navnet på recepten og på den person som henter medicinen stemmer overens. Desuden skal du medbringe den (på linket) omtalte godkendelse af Euthyrox i DK. Endelig ville jeg jo nok prøve et andet apotek end det du prøvede sidst.
Rygtet siger at Euthyrox bliver markedsført i DK i løbet af efteråret, så det varer nok ikke længe inden du kan købe det på et dansk apotek uden udleveringstilladelse.
Mvh Peter
Tak skal du have - jeg prøver igen. Som du, ønsker jeg ikke at handle med firmaer uden fysisk adresse, og vil derfor nødig ud i noget med Goldfarma, selv om det var meget fristende efter i går.
med venlig hilsen
Jeg kan fortælle dig at jeg lige har været på ferie i Tyskland, gik en dag af nysgerrighed ind på et apotek med en recept på eltroxin, fik uden problener udleveret euthyrox, selvfølgelig uden tilskud, hvilket også er OK, så der er åbenbart meget forskel fra sted til sted.
Jeg synes din mor er blevet meget uartig behandlet, for at sige det pænt. Jeg har heldigvis selv en forstående læge og har fået lavet udleveringstilladelse osv.
Jeg har købt Euthyrox 2 gange på apotek Bjørnen i Dronningegatan i Helsingborg uden problemer. Men ring for en sikkerheds skyld og forhør dig om de har det hjemme. Første gang tog det et par dage før de fik det hjem og anden gang havde de kun 50 mcg, så jeg fik 2 pakker af dem i stedet for en pakke 100mcg og det gjorde det dobbelt så dyrt.
Hilsen Prik
MVH Lene
Ang dansk tilladelse til at markedsføre Euthyrox fra firmaet Merck KGaA/ Tyskland , så har jeg tidligere fundet og printet en sådan ud på Lægemiddelstyrelsens hj.side .Dato for 1. markedstilladelse er 20. juni 2001 , men firmaet har ikke valgt/kunnet komme ind på det danske marked ? Udprintet er rettet i teksten så sent som 4. dec. 2007 - har fundet det undet "produktresume`" men jeg kan ikke huske hvordan jeg fandt det .Der er markedføringsnumre for tabletter fra 25 micg. og helt op til 200 micg (25 micg interval), startende med nr. 32223 op til 32230.
krebsen5