Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bikinisnit

Redigeret 27 oktober, 2009, 04:52 i PMS og menstruation
Jeg blev opereret for nu 16 dags siden - fik fjernet forstørret livmoder og fibromer.

Nu er det ligefør jeg fortryder det....ville næsten hellere have blødt og spist piller.

Min mave ligesom hænger ud over et operationsar...og min mave er stadig meget hævet af denne her operation.

Jeg er superforfængelig og ønsker ikke sådan en bug...

Går det væk eller hvad.....hvor lang tid tar det

Hvad kan man selv gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Mambo,

    Det tager tid for sådant et maveskind at hele op, men har du ikke i forbindelse med operationen haft kontakt med en fysioterapeut, der har lært dig nogle øvelser?

    Hvis ikke vil jeg bestemt foreslå dig at få kontakt med en sådan. Det vil med stor sandsynlighed løse problemet i løbet af kort tid, hvis du får nogle gode øvelser, du kan lave tre-fire gange om dagen.
  • Indstillinger
    Hej Mambo

    Hvis jeg var dig, ville jeg nok spørge lægen. Akkurat ligesom Lotte skrev jeg jo også til dig, den første gang du spurgte, at det tager tid for maveskindet at komme sig oven på den temmelig hårdhændede behandling, det bliver udsat for i forbindelse med en operation.

    Jeg har ikke gået hos en fysioterapeut, efter at jeg fik fjernet livmoderen. Ingen har foreslået det for mig. Mit maveskind var også ophovnet og hævet i lang tid. Desværre husker jeg ikke hvor længe. Men hos mig er arret lodret (altså ikke et bikinisnit). Det skyldes, at der var et ar i forvejen fra et gammelt kejsersnit, der skulle gå så stærkt, at man ikke havde tid til at foretage bikinisnit, som åbenbart er lidt vanskeligere at lave end et lodret snit. Hos mig kunne det ophovnede altså ikke hænge ud over arret, så jeg har ikke erfaring med dette problem.

    Det er ikke forkert at være lidt forfængelig :o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Tak for jeres breve...på onsdag prøver jeg at gå til lægen...
  • Indstillinger
    Så er der gået næsten 2 mdr...siden d 26 aug...jeg træner og drikker vand og har lagt min kost om ...nu er det ok og jeg er glad for jeg blev opereret ..arret vil hele fint og maven skal trænes!
  • Indstillinger
    Hvor er det dejligt, du melder tilbage. Vi, der har prøvet en større operation, har altså svært ved at tro på, at det der "slaskeværk" nogen sinde skal blive noget, man kan leve med. Man er mat efter operationen og ofte også noget nede i "kulkælderen", men efter en tid, så ser man lyset igen og stadset heler pænt op - i hvert fald i de aller fleste tilfælde, men det er lidt svært at tro på i starten.

    Det lykkedes også for dig - tak fordi du lige fortalte det; det håber jeg mange får glæde af.

    Held og lykke fremover.
Log in eller Registrér for at kommentere.