Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sort under øjnene

Redigeret 11 september, 2009, 07:24 i Åben debat om øjne
Jeg har længe været meget sort under øjnene, og ved ikke hvad det skyldes.

Jeg er 18 år, så det er ikke noget med at jeg er gammel :)

Jeg har ikke rigtig prøvet at gøre noget ved det, men er så træt af det nu da alle hele tiden spørger hvorfor jeg ser så træt ud hele tiden...

Så hvis der er nogen som har et godt råd eller tilmed en løsning, så ville det være helt perfekt!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Som ung havde jeg det også, og i mit tilfælde viste det sig at være jernmangel, så det vil jeg da foreslå dig at få undersøgt.

    Det er en dårlig ide uden videre at købe jerntabletter, så derfor bør du lige gå via lægen og få undersøgt din blodprcent - i øvrigt i det hele taget tale med lægen, for selvfølgelig skal du ikke gå og være træt - eller se træt ud - i din alder.

    Og en anden ting: Du er 18 år, og i den alder er det jo almindeligt at feste igennem i week-enderne, hvilket betyder at man jo har "jet-lag" hver mandag-tirsdag. Noget sådant kan også påvirke dit udseende. Jeg siger ikke, du skal lade være med det, hvis det er - det er jo dit eget valg, det kan dog også være en forklaring, men få nu undersøgt den blodprocent først.

    Og meld så venligst tilbage.
  • Indstillinger
    Oke, tak for det :)

    Det vil jeg prøve så.
  • Indstillinger
    Kære unge pige 18 år

    Det med at have sort rande under øjnene, kan som Lotte så rigtig skriver være tegn på blodmangel. Men du skal også tænke på om du får søvn nok og frisk luft, og husker at drikke vand hver dag. For megen alkohol i weekender sætter også sine spor:-)

    Men du kan også bare have en lidt tynd hud under øjnene, og til det vil jeg anbefale Decubal Eye Creme, som du kan købe på apoteket.

    Hilsen Sofie
Log in eller Registrér for at kommentere.