Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

fysiologibog :(

Redigeret 20 september, 2009, 14:56 i Bulimi
Hej

Ved ikke helt hvorfor jeg er nødt til at skrive det her her, men nu skriver jeg det altså. Jeg har lige læst lektier i en fysiologibog for 3. gymnasieår. Der stod ordret: "lidelsen (bulimi) er lidt arvelig og foholdsvis nem at behandle".

Er det bare mig, eller aner forfatteren ikke, hvad han taler om? Det var lidt af en flabet bemærkning at få i hovedet lige efter jeg havde stået ude på toilettet og kastet op.. For sjette år i træk. Men hvis det står i en fagbog, at bulimi er let at behandle, så må jeg jo bare tage mig mere sammen. :(

Blev bare så ked af det, eller egentlig mest vred da jeg læste det...

hilsen fra mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Her på netdoktor står der, at det kun er halvdelen af behandlede patienter med bulimi, der bliver raske. Så helt nemt kan det jo ikke være.
    Det handler ikke bare om at man skal tage sig sammen. Det er hårdt at lide af en spiseforstyrrelse, og mindst lige så hårdt at komme ud af en.
    Jeg håber ikke du har haft det for skidt efter du har læst det. Får du slet ikke noget hjælp?
  • Indstillinger
    Jo, jeg går i noget gruppeterapi, som jeg er glad for, men jeg har været i behandling længe, synes jeg... Uden nogen store fremskridt.
    Jeg ved godt selv, at det ikke er nemt. Men det ved man ikke, hvis ikke man har prøvet det. Så når andre læser i en fagbog, at det er nemt, tager de det for gode varer. Og så bliver det endnu sværere at prøve at forklare dem, hvordan man har det :(
Log in eller Registrér for at kommentere.