Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HVORFOR!

Redigeret 6 oktober, 2009, 08:25 i Mandlige sexproblemer
Jeg har kun haft sex med min kone 2 gange de sidste 3 år, vi har et fint ægteskab, dog med 3 børn og 2 fuldtidsjob, men jeg har rigtig meget lyst til sex med hende, men hun har absolut ingen lyst, og jeg elsker hende meget højt. Overvejer tit en prostitureret, bare for at blive bekræftet....

Gode råd?

Den frustrerede...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har I prøvet at tale sammen? Har du spurgt hende, hvorfor hun ingen lyst har? Har du forholdt til, hvad hun i så fald har svaret?

    Før du kan svare på disse spørgsmål, er det noget svært at komme med et brugbart bud til dig.
  • Indstillinger
    Lotte, nu er det ikke altid man kender årsagen til hvorfor man ingen lyst har.
    Der kan være tale om, at man har for meget om ørerne, fuldtidsjob og børn, det kan kræve sin mand/kvinde.
    Er manden god til at hjælpe til?
    Man kan også bare miste lysten.
    På en måde skal manden her jo også være glad for, at hun ikke bare giver ham sex, fordi det bruger man at dyrke i et ægteskab.
    Måske er manden for passiv, det tiltaler ikke alle kvinder. Måske bliver hun ikke værdsat, det dræber enhver lyst.
    Måske ved hun ikke engang hvad årsagen er, og så er det ikke godt at snakke om. Man kan jo ikke snakke om noget man ikke ved noget om.
    Man kan ikke få lyst, hvis man ikke har lyst.
    Man kan finde en ny form for lystfølelse ved kærtegn, ved berøring o.s.v. Men - ligger der en seksuel undertone i berøringen, så forsvinder lysten igen.
  • Indstillinger
    Ja, men kæreste Linette, du kan simpelt hen ikke have mere ret.

    Der er et hav af måske'er her, - du nævner selv en stribe, jeg kunne nævne mindst lige så mange, og så er det meget svært - for ikke at sige umuligt at give trådstarter noget, han kan bruge, da vi andre jo overhovedet ikke kan have nogen anelse om, hvad der kan ligge til grund for dette, og heller ikke vide, hvor man skal begynde eller ende.

    Og så er der jo ingen, der kan hjælpe; jeg vil gerne, og det er der med stor sandsynlighed andre, der også vil, men lige nu vil det være som at famle i blinde.

    Så topmmm prøv om du kan uddybe lidt, og nej, det er ikke nemt, men da du skriver, at I ellers har det godt sammen, så er det også værd at kæmpe for.

    Og - det der med en prostiueret? Det er da nok det sidste sted du vil finde bekræftelse; tænk på, at hun er totalt ligeglad med dig og har glemt dig i det øjeblik, du træder ud ad døren. Så det er ikke løsningen.
  • Indstillinger
    Hej.....
    Du skriver sådan set selv årsagen....
    I har børn.. endda 3... sikkert af begge køn... Så her behøver hun ikke flere...
    I har et i øvrigt godt ægteskab... Det behøver ikke blive bekræftet...
    Og hvad så?
    Du har sikkert prøvet til og prøvet til.....
    Drop det....
    Lægger hun op til noget en aften.. så er det DIN tur til at lægge dig om på den anden side...
    Onanerer du? Så husk at efterlade spor.. bruger du køkkenrulle til at tørre med... den papirklump skal være synlig et sted... Snyd evt og læg snotklude samme sted...
    Ud over jeres arbejde, har du så nogle aktiviteter uden hendes deltagelse? Det kan være sport... samlerhobby.. lystfisker.. ja næsten ligegyldigt hvad..
    Så vil hun se, at du har andet at lave... end sex efter hundemetoden... Ja den hvor manden tigger og ber med store våde øjn.. og hun ruller rundt og spiller død
  • Indstillinger
    Undskyld mig, men det var ikke et råd om, hvordan forholdet skal være helt koldt, der blev bedt om.

    Som de andre skriver, der kan flere grunde. Er hun træt. Mangler hun romantik. Er det er hende der tager slæbet. Det kan vi andre ikke vide noget om, efter min mening må de tale sammen om det. Måske har hun bare ikke lyst.
  • Indstillinger
    Jeg har bemærket at tommb har været inde i en anden debat efter, der har været reaktioner på hans indlæg, og kan da undre mig såre over, at der ikke er kommet tilbagemelding, men måske problemt alligevel ikke er så voldsomt.

    Jeg kan dog tilslutte mig, at det værste man kan gøre, at at følge MandAarg61's råd – så vil man da være helt sikker på at styre direkte mod skilsmisse. Hævn er da aldrig en løsning i et parforhold.

    På den anden side, så er der nu to, der skriver at ”måske hun bare ikke har lyst” ?? Øhja, men her taler vi om flere år, og det synes jeg simpelt ikke kan være rimeligt for nogen af parterne. Man må da finde en årsag til den manglende lyst. Også selv om hun ikke lige her og nu selv kender den.

    Det er dog meget, meget svært at gætte her, når tommb ikke melder tilbage. Jeg undrer mig ind i mellem over, at man melder ud med et måske vanskeligt problem, og så aldrig melder tilbage. Her er problemet måske allerede løst, men det kunne da så også være rart lige at få en melding om.
  • Indstillinger
    Du skriver: på den anden side, så er der nu to, der skriver at ”måske hun bare ikke har lyst” ?? Øhja, men her taler vi om flere år, og det synes jeg simpelt ikke kan være rimeligt for nogen af parterne. Man må da finde en årsag til den manglende lyst. Også selv om hun ikke lige her og nu selv kender den.
    citat slut.


    Jeg tror du misforstår, hvad vi mener. Jeg er helt sikker på, at vi begge naturligvis går ind for at undersøge årsagen.
    Hun kan jo mangle lysten , det gør nogle mennesker. Og så må de finde en løsning på det.
  • Indstillinger
    Tak for rådene, og den - for det meste -positive ånd, men der er intet af det jeg kan bruge til noget, havde håbet at høre fra kvinder, der har haft det på samme måde som min kone, og evt. høre hvordan de var kommet videre...
  • Indstillinger
    Kære tobmmm,

    Selvfølgelig kan du ikke bruge noget af det her til noget. Der er tusindvis af kvinder som måske føler manglende lyst, og der er lige så mange årsager, så når du ikke uddyber lidt mere, så kan du heller ikke få noget fra nogen, der har oplevet det samme, for hvad er "det samme"?

    Jeg har levet i et forhold, hvor jeg absolut ingen sexlyst havde til min mand i en meget lang periode, og som sådan vil jeg da gerne fortælle den historie, men da ikke før jeg ved hvilken relevans den har for din situation. Jeg har da helt klar forklaring på, hvorfor det var sådan for mig, men om du kan bruge det til noget, er jeg ikke sikker på.

    Og hvad skal du i øvrigt bruge til, hvordan andre kvinder har det? Det er din kone og jeres forhold, det drejer sig om.

    Som tidligere nævnt, hvis du fortæller mere om, hvordan det er i din situation, er jeg ret sikker på, at du vil få nogle gode bud og forslag, men så længe du mener at fire linier er nok til beskrive hele situationen, så skal du nok ikke forvente at nogen overhovedet vil kunne sætte sig ind i din problematik.

    Jeg stillede nogle spørgsmål, Linette havde nogle, og snakken omkring "at bare ikke have lyst" viste vel også, at det altså ikke er nok - her var der vel også enighed om, at noget sådant er uacceptabelt, man bør tale sammen, og måske på den måde få en forståelse for hvorfor hun ikke har lyst, og så ud fra det gøre noget for at ændre situationen.

    Jeg tror desværre ikke du kan gå nogen steder hen med fire linier og så få løst problemet.
Log in eller Registrér for at kommentere.