Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp mig med puberteten!

Redigeret 11 september, 2009, 17:54 i Teenagere
Hej alle sammen jeg har nogle problemer med puberteten. På min skole sidder vi flere klasser sammen så jeg sidder med 6 & 8. Jeg går selv i 7. Alle drengene i 8kl. er i puberteten. De har alle sammen en stor tissemand, hårvækst og er høje. Selv en fra 6 er højere og har en større tissemand end mig. Jeg har ikke serlig meget hårvækst. Altså jeg har lidt hår på tissemanden men, ingen hår under armene. Jeg er heller ikke høj og jeg har en lille tissemand. En dreng som jeg gik i klasse med han er også kommet langt længere i puberteten end jeg er. Jeg kan heller ikke ordenligt sperme når jeg ornandere. Efter alle idræts timer går jeg direkte hjem uanset hor svedig jeg er efter idræts timen for ikke at skulle i bad. Fordi at jeg skammer mig rigtig meget. Her efter sommerferien skal jeg på efterskole med en ven og det glæder jeg mig ikke særlig meget til fordi jeg ikke er kommet i puberteten endnu. Så er der ikke nogen der vil være søde og skrive tilbage på mit emne og hjælpe mig. Tak.

Hilsen UNKNOWN13.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Stakkels dig. Og det aller værste er, at du skammer dig, for det har du altså absolut ingen grund til. Og så går du altså kun i 7. klasse - du er ikke en gang ekstraordinært sent på den, men nogle af dine kammerater er måske lidt tidligt på den - det kan man nemlig også være.

    Nogen er tidligt ude, andre er lidt senere, og sådan ER det bare, og vel er det surt at være den sidste, men en skal jo være det. Du skal som også nok blive voksen og få et voksent udseende, men vel er det hårdt at vente på, men hvis du nu i stedet kan prøve at arbejde lidt med dig selv og din selvtillid og prøve at se verden i øjnene i stedet for at gå og gemme dig.

    Du nævner efterskole - det er således først om næsten et år? Jeg mener, dem for i år er vel startet??? Der kan ske rigtigt meget på et år. Hvad enten det nu er det ene eller det andet, så synes jeg, du skal begynde at glæde dig, for det er en rigtig god og sjov tid, som du gerne skulle nyde, og jeg er helt sikker på, at du - hvis du selv gør lidt for det - vil møde mange gode venner, som kan lide dig og ikke fokuserer på om din tissemand er vokset eller ej.

    Ja, og så ved jeg godt, at det her kan du ikke bruge til så meget lige nu, men prøv alligevel at fokusere på, at det altså ikke er dig, der er noget galt med, og at din tid også kommer. Hvis du løfter hovedet og kigger dig lidt omkring, så vil du sikkert opleve andre drenge på din alder, der heller ikke er kommet i den pubertet endnu - du er ikke den eneste, selv om du måske tror det.
  • Indstillinger
    Hej.

    Du skal ikke gå og være genert over for de andre drenge trods det kan være svært når du ikke selv har hår de rigtige steder / og på tissemanden og ikke er kommet lige så langt som de andre drenge i klassen.

    Når du om 1 år eller 2 har indhentet de andre drenge...blevet højere - fået mere hår og fået større pik, JA ! så er det dig som kan juble og ikke skal gemme sig længere.
Log in eller Registrér for at kommentere.