Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

p-piller og menstruation.

Redigeret 12 december, 2011, 10:04 i Prævention
Hej
Jeg har lige et par spørgsmål, efter som der har været noget godt svar til andre spørgsmål rundt omkring.

1. kan man godt blive gravid 3-4 dage efter sin menstruation, selvom man er på p-piller?

2. hvordan tager man p-piller rigtigt/korrekt?

3. hvor stor er chancen for at blive gravid på p-piller?

4. hvornår virker en graviditetstest?

Håber på nogle svar.
«1

Kommentarer

• 1.Hvis piller indtages korrekt – nej.
    2.Det står enten på pakningen eller på indlægsedlen for det enkelte mærke
    3.Hvis de indtages korrekt – er chancen, men du mener vel risikoen? - nul.
    4.Det står på pakningen for det enkelte mærke
  • Hvornår efter sin mens kan man så blive gravid?
  • Så længe man tager p-piller - og tager dem korrekt, beskytter de mod graviditet.

Hvis du gerne vil være gravid - og det må du undskylde, sådan forstod jeg ikke dit første indlæg - så skal du først og fremmest holde op med at tage p-piller.

Det kan da være, du bliver hurtigt gravid, men der kan sagtens gå flere måneder, endda længere tid.

Almindeligvis hedder det sig, at man bedst bliver gravid nogenlunde midt mellem to menstruationer, men det kan være svingende fra kvinde til kvinde, hvorfor man ikke kan regne 100% med det.

Jeg synes dog, det vil være helt fornuftigt af dig, at du sætter dig lidt mere ind i det at være kvinde, kvindelig cyklus og den slags, inden du begynder at tænke på at få barn.

Held og lykke.
  • Jeg har et spørgsmål vedr fortrydelsespiller.

Jeg har haft sex med min kæreste for godt en uge siden. vi brugte ikke kondom og jeg tog derfor en fortrydelses pille.
    Men så gik der to dage og vi gjorde det igen ( uden bestyttelse) og jeg tog defor igen en fortrydelsespille?

Men nu tænker jeg over om det nu også var det smarteste at gøre. jeg er virkelig nervøs jeg går og tænker på det konstant. jeg ville enlig bare høre om jeg skal være bange for noget eller om det burde virke selvom jeg har taget to.

Tak på forhånd.
  • Du laver noget rigtigt skidt med dig selv om din krop.
    En fortrydelsespille er da en hel udmærket ting, hvis det endelig skulle gå galt en enkelt gang, at man lige har været ude for en "smutter" - f.eks. hvis kondomet er faldet af eller gået i stykker, men at du laver det nummer to gange lige efter hinanden, fortæller desværre mig, at du ikke passer på dig selv og så bruger den slags som prævention, og det har din krop slet, slet ikke godt af.

Nej, jeg tror som ikke du er blevet gravid - en sådan behandling river givet vis alt med på sin vej.

Husk - der er ikke andre til at passe på dig end dig selv, og det gør du ikke på den måde.
  • Jeg vil ikke være gravid, jeg formulerer det vist bare ikke ordenligt.
    Tager den lige forfra.

Det jeg ville sige, var at min kæreste og jeg havde sex fire dage efter, jeg var begyndt på en ny 21dages pakke. Men jeg fik det dårligt nogle dage efter og følte mig oppustet, så jeg var bange for, at jeg ikke tog dem korrekt, og måske var gravid.
    men korrekt er vel, at tage dem samme tidspunkt hverdag.
  • Noget tyder på, at du tager dine p-piller rigtigt nok, hvorfor du ikke er gravid.

At du så lige bliver lidt sløj ind i mellem kan alle blive, det har intet med p-piller at gøre.

Men husk lige - p-piller beskytter mod graviditet, de beskytter ikke mod kønssygdommer, hvorfor det er en god ide også at bruge kondom,.
  • Hej!
    jeg er en pige på 17. og mig og min kæreste har ligget i sengen og blevet godt liderlige og så stak han penisen ind i mig et par gange uden kondom og han kom ikke og han var heller ikke kommet inden han stak den ind i mig (jeg er ikke på p-piller). kan jeg blive gravid af det? jeg er nervøs for at jeg er blevet gravid fordi jeg ikke har fået min menstruation som jeg plejer.
  • Du spørger om du kan blive gravid af det, og ja, det kan du godt, hvis den aktivitet faldt sammen med din ægløsning, så det vil jeg da foreslå dig lige at få checket.

Du skriver selv at I var godt liderlige, der kan således sagtens være kommet lidt væske ud af ham, som indeholder et hav af sædceller, også selv om han ikke fik udløsning.
  • Vil det så sige, at når man har taget den første pille efter sin menstruation (8 dage efter man tog den sidste) så er man beskyttet imod graviditet med det samme?
Log in eller Registrér for at kommentere.