Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Diabetes og Eltroxin

Hej

Jeg skriver her fordi jeg ved snart ikke hvad jeg fejler.

Måske det er diabetes.

Jeg er begyndt at tage eltroxin mod for lavt stofskifte.
Det føles som om jeg ikke kan tåle det. Jeg få ondt i maven og det piver i mit hovedet.
Der stå på indlægssedelen at Eltroxin få blodsukker til at stige.

Det bliver endnu være hvis jeg ryger en cigaret - så piver det meget kraftigere, jeg få ondt i maven eller bliver oppustet og pludselig føles det som om jeg mister alle krafter og er tæt på at besvime.
Cigaretterne, eller nikotin skulle også få blodsukker til at stige.
Det føles ret livstruende en gang imellem.

Mit blodsukker efter morgenmaden ( hirsegrød kun med lidt salt og vand) lå på 5,8 i mandags.

Idag efter den samme morgenmad og en sviske, figen, banan, blomme - altså ca 20 min efter og en halv cigarret fik jeg det dårligt og blodsukker lå på 7.

Jeg er også træt hele tiden, men mit stofskifte er også for lavt og jeg har det svært ved at opnår det rigtige niveau.

Jeg er også begyndt at sved når jeg er sulten, især om morgenen og kan ikke sove. Jeg er tør i halsen meget ofte, drikker en del vand, træt, ond i maven og spændinger i brystkassen, klump i halsen, hæs stemme når jeg har det dårligt, svimmel næsten hele tiden.
Det er også sket flere gange at jeg ligesom "glemmer " at trække vejret lige i samme øjeblik jeg skal falde i søvn og vågner forskrækket uden luft. Første gang har jeg ikke sovet i 4 døgn.

Jeg tager også D vitamin tilskud, hvis det skulle have noget med det at gøre.
Det virker som om mit blodsukker er både for højt og for lavt. Er det normalt?
Er der en der kan genkende noget af det? Måske nogen der både tager Eltroxin og ryger? Hvordan påvirker det diabetes?

Mvh Adam

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Jeg har selv diabetes og fik Eltroxin men det påvirker blodsukkeret så det stiger og har mange bivirkninger. Er selv stoppet med det. Der er skrevet meget om Eltroxin prøv at google navnet eller gå ind på ekstrabladet og i søgfeldtet skriv Eltroxin så skal du bare se hvad der kommer frem. Du kan blive undersøgt hos din læge for diabetes. Blodsukkeret om morgenen fastende ikke over 6 efter du har spist ikke over 10 og inden sengetid mellem 6 og 8. prøv og kontrollere det. Det er kulhydraterne der får blodsukkeret til at stige som der især er i hvidt brød. Men hvis det ikke er livsnødvendigt, så hold dig fra Eltroxin. De blev lavet om i 2008 uden der var nogen der viste noget om det og det er indholdsstofferne det er galt med.
    Lone1946.
  • Indstillinger
    Hej... Vil bare medgive at Eltroxin er lavet om, og min veninde og min mor blev begge meget syge. De får nu et alternativt præparat, og har ingen gener mere samt et perfekt stofskifte. Prøv at tale med lægen om det. Det hedder : Euthyrox
    Held og lykke
  • Indstillinger
    Ja jeg syntes bestemt også du skal prøve at kigge på de eltroxin, der er så mange der har fået problemer efter at de er lavet om, blandt andet mig selv og det tager lang tid at få det rettet op.
    Jeg siger ikke er det er det DU har problemer med, men det er i hvert fald værd at undersøge det.
    Ja de andre piller hedder EUTHYROX og er fra MERC SERONO.
    Jeg gik også længe og troede det var alt muligt andet, indtil jeg fik de eltroxin skiftet ud.
    Hvis du skifter skal du være opmærksom på at euthyrox er stærkere end eltroxin, så dosis skal sættes lidt ned for at undgå overdosering. Det har jeg selv og mange andre prøvet og det er virkelig hæsligt.
    Du skal sørge for at få taget blodprøver inden du går i gang, så du ved , hvor det ligger.

    Hilsen Albini.
Log in eller Registrér for at kommentere.