Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

præventionsproblemer, hjælp..

Redigeret 8 september, 2009, 13:51 i Prævention
Hej

Jeg er en pige på 19 år og har haft en fast kæreste igennem 1 år og 9 mdr. Vi har haft det skønt sammen, selvom vores sexliv har drillet lidt til tider.
Især med hensyn til prævention. Jeg har skøjtet rundt i præventionsformer; p - piller, mini piller, p - ring mm.. og har konstateret at jeg ikke vil bruge prævention med hormoner da jeg simpelthen mistede noget af sex lysten.
Jeg har meget opmærksom på min krop og værner godt om den (:

Dog sidder jeg nu igen med et tilbagevendene problem; vi har i lang tid brugt kondom og har oplevet at det har sprunget formodentlig mere end gennemsnitlig vil jeg sige. Jeg har taget en fortrydelsespille 4 - 5 gange før og hver gang med en meget meget træls smag i mundet. I aftes sprang den nu igen, hvor han dog ikke var kommet inden. Trælst!

Jeg blev for lidt tid siden introduceret til en ny præventionsform -"pearly". Det er en lille maskine som du skal bruge til at tage din temp. hver morgen og så forarbejder den dataerne og lyser grøn på dage hvor du kan dyrke sex uden risiko og rødt på dage hvor du ikke kan.
Maskinen kan holde mange mange år, men koster 3.000 så det er noget af en investering, trods det er en engangsinvestering.

Er der nogen der har stiftet bekendtskab med denne maskine eller blot temperatur metoden og som kan anbefale dette? eller nogen forslag til en anden form for prævention der ikke nødvendigvis indeholder mængder af hormon?

På forhånd rigtig mange tak (:

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis sådan et apparat ellers er effektivt, så synes jeg, det lyder helt fantastisk - og finder det sådan set heller ikke vanvittigt dyrt - i forhold til, hvad andre præventionsformer koster. Temperaturmetoden er normalt ikke 100% at regne med, og især ikke i din unge og mest fertile alder.

    Men - jeg synes helt klart, du skal være sikker på denne effektivitet, inden du begynder - hvilket i øvrigt også er det, du spørger om. Håber nogen kan fortælle om det til dig.
    Mit umiddelbare forslag er måske, at du også spørger din læge om han/hun eventuelt kan henvise dig til et sted, hvor du kan få noget virkeligt fagligt omkring denne metode. Producenten er nok ikke lige det bedste sted, da man vel der lovpriser det totalt. :-)

    Håber du så vil melde tilbage her - for det lyder da spændende, som mange med stor sandsynlighed kan få stor glæde af, hvis det altså vel at mærke også er effektivt.

    Og så forstår jeg ikke, at de kondomer øjensynligt bliver ved med at sprænge. Har I prøvet at skifte til andre og bedre fabrikater? For det er da lidt underligt.
  • Indstillinger
    ja det er nemlig meget mærkeligt med de kondomer. Jeg har snakket med min læge idag og hun talte om et pessar evt. kunne være løsningen. Så trods den lidt gammeldags facon vil jeg ihvertfald overveje det sammen med maskinen. Jeg har ledt lidt efter oplysninger fra andre kilder en producenten, men det er svært da den er ny på markedet.
    Jeg skal nok skrive ind, hvis jeg finder nyt ang. denne maskine.

    - tak for dit svar. (:
Log in eller Registrér for at kommentere.