Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan ikke sove

hej

har meget svært med af sove få kun 2 eller 3 timer vis jeg er heldig
de fleste dage ligger jeg vågen hele natte er der ander der ude med samme problem. og vil det være en god ide af gå til læge med det

Kommentarer

  • Indstillinger
    Søvn er vigtig for sundheden, kontakt derfor lægen hurtigst muligt.
  • Indstillinger
    Hypnosebehandlinger kan ofte hjælpe mod søvnløshed.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Jeg har også problemer med at falde i søvn. Jeg har prøvet alverdens gode råd, men ingenting hjælper. Jeg ligger tit vågen en hel nat igennem uden at få lukket et øje. Jeg har prøvet at henvende mig til min læge, men det er som om at jeg ikke bliver taget alvorligt. Findes der ikke en eller anden form for behandling mod søvnløshed? Det er noget rigtigt skidt for jeg kan ikke fungere hvis ikke jeg får sovet om nattenog det bekymrer mig da jeg ellers altid har haft et godt sovehjerte og snildt har kunnet få både 8 og 9 timers søvn uden problemer. Det er et helt nyt problem for mig. Er der nogen der har erfaring med hvordan man skal få sin søvn igen? Hvor skal man henvende sig for at få hjælp. Min læge har givet mig sovemedicin, men jeg vil helst undgå at tage skidtet.
  • Indstillinger
    Jeg har meget svært ved at sove, men jeg fik nogle sovepiller og det gik rigtigt godt jeg tog 1 pille 15 min inden jeg gik i seng.
    Jeg var udvilet og frisk når jeg vågnede om morgenen, jeg fik dem gennem ca 10-12 år og den ene pille virkede stadigvæk som den skulle.
    Pludsligt fik jeg at vide at sundhedsstyrelsen ikke var glad for at læger skrev disse piller ud fordi at der var nogen som misbrugte dem og derfor kunne jeg ikke få dem mere, jeg var dybt rystet over at fordi der var nogle der misbrugte dem så kunne jeg ikke få min søvn, ikke nok med det sundhedsstyrelsen havde nu grebet ind i lægernes frie ordinationsret,at lægerne vil finde sig i det undre mig meget.
    Men at man nu dømmer alle fordi der er nogen der misbruger noget, er totalt vandvittigt, men sundhedsstyrelsen har talt så vi retter alle ind til højre, det er godt nok mørkt. alan57
Log in eller Registrér for at kommentere.