Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Anoreksi og drenge

Redigeret 10 november, 2010, 02:34 i Anoreksi
hej.

er det okay af drenge at for Anoreksi eller ikke okay
der må vel være nogle drenge der får det

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja drenge kan sagtens få anoreksi. Der er flest piger der har det, men nogle drenge får det også. Og de har det lige så slemt som pigerne.
  • Indstillinger
    Der er bare ikke så meget fokus på det, men jo, drenge kan også få en spiseforstyrrelse, ligesom piger kan. Der er bare ikke så mange og det er ikke rigtigt talt om nogle steder, hvilket absolut ikke hjælper på at bryde tabuet ved det.
  • Indstillinger
    hej

    jeg er mor til simon på 16 , som desværre har anoreksi......
    det er rigtig svært at være dreng med den sygdom da det nemlig bliver betegnet som en "pigesygdom" min dreng mangler rigtig meget forståelse for hvordan det er at være dreng med anoreksi , så al snak er om uden bleven mens og alle de pige ting ...min dreng har været indlagt nu 4 gange :-( der er ikke særlig meget fokus på drenge med anoreksi desværre , kunne være rart ...så drenge kan blive hørt

    vh dorte
  • Indstillinger
    Til dorthe1970

    hej dorthe jeg er meget interesseret i at høre om din og din søns oplevelse med et liv med spiseforstyrrelse.

    hvis i har lyst til at medvirke i et interview til et bachelor projekt på den sociale højskole så er i velkommen til at skrive til mig på saratipsmark@hotmail.com

    jeg skriver om behandlingen i det psykiatriske system og i det sociale system for at sætte fokus på emnet drenge med spiseforstyrrelser. vi skal have tabuet væk.

    venlig hilsen sara
  • Indstillinger
    til dorthe 1970

    i kan kan være anonyme
  • Indstillinger
    Hej Dorte..
    Vi er 2 piger fra Søndermarkskolen Horsens, som går i 9.klasse, og har projekt opgave om anoreksi, derfor ville vi høre om vi kunne få et interview over nettet eller via tlf.
    Selvfølgelig anonymt.

    Merve_ozcelik_95@hotmail.com
    wwwdeb@hotmail.com

    Vi vil meget gerne høre fra dig...
    Med venlig hilsen
    Debbie & Merve
Log in eller Registrér for at kommentere.