Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

jeg er for flov til at gå til min læge

Redigeret 2 november, 2009, 08:04 i Alkohol
Mit alkohol forbrug startede som smertestillende medicin. Jeg havde en brækket skulder, og vidste, at rødvin øgede virkningen af panodil, og yes det er rigtigt. Jeg er i mit job afhængig af kørekort, så jeg forsøgte(og gør stadig) at begrænse indtagelsen. Men yes hvor virker det godt.

I det store og hele synes jeg om at bruge alkohol, som problemløser, og sove middel. Jeg er bange for, at være på vej ud i et misbrug. Mine børn har sagt, at jeg skal lade være med at drikke. Hvilket fører til, at jeg skjuler for dem, at jeg er ulykkelig, og derfor har behov for at drikke mig fuld og sove.
Måske overskrider jeg nogle gange sundhedsstyrelsen anbefaling, Hvad skal jeg gøre????
Synes det er flovt, at drikke et glas rødvin, under sofaen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Realist.
    Jeg har lige læst dit indlæg,håber du ser mit svar, selv om det er lidt siden
    du skrev. Du skal ikke være flov ovre,at gå til din læge med problemet
    for jeg er sikker på, at han /hun har haft andre med netop dit problem.
    Flot, at du erkender at du har et alkoholproblem.Lad være med at skjule,
    ovre for din familie ,hvordan du har det,men fortæl dem om dine problemer
    og at du er villig til at søge hjælp, så er jeg sikker på de vil forstå dig .
    Find en som du kan få talt med dine problermer om,alle har brug for en der
    har et forstående hjerte og lyttende øre.Bed evt din læge om en henvisning
    til en psykolog så du kan få hjælp.
    God bedring .
    Venlig Hilsen HN.
  • Indstillinger
    Redigeret 11 september, 2010, 04:24
    Stærk nikotinamid (også kaldet niacinamid eller B3-vitamin) som f.eks. Mega Nikotinamid fra Natur-Drogeriet er kendt for at kunne hæmme abstinenser. Bør tages sammen med B-compleks, ekstra B1-vitamin og en god multi-vitamin-mineraltablet. Tages sammen med et måltid.
    Om aftenen før sengetid er et let-optageligt calcium-magnesiumtilskud godt at sove på. Det må ikke være med calciumcarbonat, der er svært-optageligt. Calcium har smertestillende egenskaber ifølge Adelle Davis. Calcium og magnesium er i følge Carsten Vagn-Hansens bog "Maven - din Bedste Ven" meget vigtige for dannelsen af melatonin, der hjælper til at sove.
  • Indstillinger
    Vi er mange, der er eller har været i samme situation som dig. Ja det kan da godt opfattes som flovt, men det er ingenting i forhold til, hvordan det føles, når løbet er ved at være kørt. Det er ikke flovt - det er et helvede.
    Hank op i dig selv og tænk på - hvad er det værste, der kan ske? Lidt rødmen i kinderne - og hvad så! Enhver fornuftig læge vil give dig et stort mentalt skulderklap, og dine børn blive meget glade. Tro mig - jeg har været hele turen igennem.

    Maro
Log in eller Registrér for at kommentere.