Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nervøs Dreng

Hej
Vi har en dreng på 8½ år. Går i 2. klasse.

Han stammer og har gjort det siden 3 års alderen, har været i forløb med andre stammere, specielle pædagoger til det og har en talepædagog. Han er ikke så påvirket af det mere. Han ved han stammer men taler i et væld alligevel hvilket er dejligt.

Hans selvtillid og selvværd er helt i bund.

I 1. klasse blev han drillet, hvilket vi først opdagede efter ca 1½ måned da jeg ringede til lægen ang. hans mavesmerter. De viste sig at være pga. andre børn i klassen. Der kom helt styr på det i foråret. Og det er jo lang tid at gå med ondt i maven.

Nu er han begyndt med ondt i maven igen her efter han er startet i skole. Jeg har talt med hans klasselærer og han er flyttet plads til sin bedste kammerat. Det er som om det er bedre. Han elsker skolen og lave lektier, han har lavet 1 ekstra bog helt frivilligt. Men han har ofte ondt i maven lige inden han skal afsted. Det piner mig for jeg ved ikke hvad der sker og hvorfor. Jeg ved han selv er med på "den værste" når der er sjov og ballade i skolen, men et eller andet foregår der. Nu er der et fodboldarrangement hvor de skal træne, have det sjovt, se tv og hygge med alt det usunde og overnatte. Det tog mig et par timer idag at overtale ham til at køre derop og jeg skal hente ham tidligt da han ikke vil sove der. Han kender alle børnene og derfor bekymrer det mig endnu mere at han er utryg ved det. Han siger det er fordi han savner mig når han skal sove der, men han sover sommetider med en kammerat og der er aldrig problemer.

Hans far var på samme måde da han var barn men det ved vores søn jo ikke. og vi har ikke opdraget ham til at være så nervøs anlagt. Vores yngste søn på 5 er ikke sådan.

Samtidig tænker han utroligt meget over ting. Alt fra vores økonomi til hvilken bil han skal have når han bliver ældre, sygdomme, hvis han har ondt et sted kan han gå lidt i panik for om det er farligt.

Har i nogle råd til os???? Hjælp.

Vi har kontakt med skolen for om vi sammen kan gøre noget for at gøre det bedre for ham.
Log in eller Registrér for at kommentere.