Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

forbandede sygdom

Redigeret 30 september, 2009, 04:25 i Anoreksi
hej allesammen
sidder her og er frustrerét. nu være indlagt i 4 mdr pga skizofreni, men nu har mi anoreksi bare taget magten. vil for alt i verden bare tabe mig. er ikkke undervægtig en ønsker at blive det.
skal snakke med læge i morgen, håber sådan hun udskriver mig

andre der kender til det med bare at ville tabe sig for enhver pris?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg håber for din egen skyld, at du tager imod den hjælp der er til din rådighed.
    Jeg kender en ung mand med samme diagnose. Han har accepteret sin sygdom, og lever nu et godt liv.
  • Indstillinger
    Hej
    Er du blevet udskrevet? Er der ikke en lille del af dig, der gerne vil have hjælp? Måske kan du få den del til at bede om hjælp? Jeg ved godt hvor svært det er. Jeg har selv sat mig for, at jeg vil tabe mig, og det fortæller jeg ikke til min familie. Men jeg håber du har haft mod til at fortælle om det til dine behandlere...
  • Indstillinger
    hej igen
    lige en opdatering.

    Jeg tabte mig en del. Fik det rigtig dårligt. Høj puls, lavt blodtryk og så var jeg bevidsthedspåvirket. kunne ikke holde mig vågen.

    ble derfor indlagt på somatisk afdeling til at få sonde.
    var der i 4 dage, hvorefter jeg kom tilbage til psyk.
    Får stadig sondemad, men er så småt i gang med at spise lidt.
    Men det er virkelig svært, for kan ikke lide at tage på.

    øv hvor jeg er træt af det hele.
  • Indstillinger
    Hej
    Det er da trælst at du skulle have sonde igen.
    Hvad tænker du om fremtiden? Er det helt håbløst eller tror du, du kan få det bedre? Har du tænkt på om du vil have børn på et tidspunkt? Det kan du jo ødelægge, ved at tabe dig så meget.
    Er der ikke noget, der gør det værd at kæmpe? Din familie eller hvis du har en kæreste?
    Hvad gør de for at hjælpe dig på psyk, udover at få dig til at spise?
  • Indstillinger
    I søndags satte jeg mig for, at jeg ville give maden en chance. Jeg havde læst bladet i form, og det gav mig lyst til at være sund. Det vil den gode side af mig rigtig gerne være.
    Men jeg holdt kun til det om mandagen. Jeg kunne ikke holde ud at spise normalt, og siden tirsdag har jeg så sultet mig. Det eneste jeg tænker på nu, er at blive tynd. Jeg kan ikke holde ud at være så stor som jeg er. Jeg hader at mine bukser sidder stramt.
  • Indstillinger
    hej
    længe siden jeg har været herinde.

    hos mig står det lidt træls til. Får stadig sonde, men har alligevel snydt med maden og tabt mig lidt af det jeg havde taget på.
    Ved ikke hvad lægen siger til det. men har indrømmet overfor dem at jeg har snydt. så håber ikke de ændrer på min kostplan.

    Hvordan går det med dig Swan?
  • Indstillinger
    Hej.
    Det går ikke så godt med at spise for mig. Min kæreste ser kun hvad jeg spiser til aften, så jeg kan sagtens gå hele dagen uden at spise. Min mor spørger tit hvordan det går, men jeg lyver og siger at jeg ikke har tabt mig. Mest for at hun ikke skal være urolig. Men på et tidspunkt kan hun jo ikke undgå at se det. Jeg lyver også for min psykolog, for jeg vil ikke indlægges igen. Jeg vil bare være tynd.
    Jeg tog afføringspiller i går, selvom jeg lovede mig selv at jeg ikke ville tage dem mere.

    Hvad sagde de til at du havde snydt med maden? Er der ikke nogen der holder øje med dig, når du spiser?
  • Indstillinger
    hej igen
    ked af at høre det ikke går så godt for dig. HVad gør du når det bliver opdaget og du bliver indlagt?

    Hader sonden, håber jeg slipper for den på torsdag. Spiser 2/3 af min mad selv. Hader maden. Det er forskelligt om der sidder nogen ved mig når jeg spiser. Og de har ikke allesammen lige meget styr på min kostplan, så kan få dem til at give mig mindre sonde end de skal.

    HVordan går det dig?
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har tænkt mig at lyve om, hvor meget jeg vejer. Så jeg kan blive tyndere end sidst. Jeg bliver nemlig ikke kontrolvejet. Jeg ved ikke hvor langt jeg kan komme ned, uden de kan se det, men jeg håber jeg kan komme ned på 40 kg eller under. Jeg var for tyk sidste gang, da jeg var nede på 44 kg.
    Men hvis jeg kommer så langt ned, ender det jo nok med en tvangsindlæggelse, når de finder ud af det. Det har jeg det selvfølgelig ikke godt med. Men det tænker jeg ikke så meget på lige nu. Jeg tænker bare på, at jeg vil være tynd.
    Hvor langt kom du ned den her gang, da du fik sonde? Giver de ikke kun sonde, hvis man er meget tynd?
    Tror du på, at du kan blive rask?
    Jeg tvivler på det. Sygdommen er ligesom blevet en del af mig. Jeg ved ikke rigtig hvem jeg ville være uden den. Men en del af mig håber selvfølgelig på, at jeg kan få et bedre forhold til min krop.
Log in eller Registrér for at kommentere.