Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

tampon

Redigeret 3 september, 2009, 04:08 i PMS og menstruation
hej

Hvordan kommer en tampon ud fra en om man ikke "trækker" den ud?

/skanepigen1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tja - jeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået dit spørgsmål, hele ideen er jo sådan set, at den ikke skal kunne falde ud af sig selv, hvorfor den skal trækkes ud.

    Hvis du f.eks. glemmer den, så vil der givet være grobund for udvikling af en masse bakterier, der nok skal kunne give en grim omgang underlivsbetændelse, men jeg ved ikke, om det var det, der måske var dit problem.
  • Indstillinger
    mit problem er at jeg ikke har fået en tampon ud "på normal vis". men jeg har været hos en læge, og han kan ikke se nogen tampon der sidder fast oppe i skeden. hvordan kommer den ellers ud, hvis ikke man hiver i snoren? men je har bare en fornemmelse at den stadig sidder fast i mig...
  • Indstillinger
    Hvis du har været ved læge og er blevet gynækologisk undersøgt og han ikke har fundet en tampon, så tror jeg faktisk godt, du kan regne med, at der så ikke er nogen.
    Især den sidste dag af menstruation, hvor man jo selvsagt næsten ikke bløder mere, så kan man godt tro, at man har taget noget på, men altså glemt det - det har jeg da oplevet flere gange. Jeg bruger gerne et trusseindlæg de sidste dage, og har som nævnt ofte oplevet, at der så var kommet en plet i trusserne, ganske enkelt fordi jeg lige have glemt dette - det tror jeg er meget almindeligt, så mon ikke, det er det, der er sket?


    Det er så mit bud, men det behøver jo ikke være det rigtige, så vær lige opmærksom på det, hvis du får smerter og bliver dålig.
Log in eller Registrér for at kommentere.