Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har været til undersøgelse på en gynokolgisk klinik.

Redigeret 2 september, 2009, 10:14 i Snart gravid
Hej allesammen

Jeg har tidligere skrevet herinde... for lige at opsummere så er jeg 25, overvægtig og ønsker at blive gravid, jeg stoppede med p-piller den 1 januar 2009 og fik en mesntruation derefter som stoppede den 14 januar, siden ahr der intet været, jeg var ved min egen læge et par gange og blev til sidst henvit til en gynokolgisk klinik. Der var 2 månders ventetid, så det var en svær tid da vi bare gerne ville have svar på hvad der var galt og nu tættere på vi kom nu mere nervøs blev jeg.

Dagen derpå, vi stod op sammen og tog derned, vi havde en tid om morgenen, vi blev modtaget af en rigtig sød receptionist, og jeg blev bedt om at udfylde et spørge skema, da det var gjort ventede vi ca 20 min. Så kom der en glad og smilende læge ud og hentede os. Hun fik lidt informationer om os begge 2 og vi fik nogen ting forklaret fx: hvordan en ægløsning+ befrugtning virker.
Så skulle vi ind ved siden af hvor jeg skulle undersøges nærmere. Jeg lagde mig op på briksen og hun tog først en klamydia test da det er standard at man gør det, også fik jeg et ultralydsting sat op, ikke noget der gør ondt over hovdet. Min Kæreste sad bag mig og fuldte med på skærmen og jeg lå også og kiggede med mens hun forklarede.

Det viste sig at jeg har pco, det er hvor der sidder en masse små blære med æg i som ikke er bristet. Normalt har man 10-15 af dem når man har pco men jeg havde 25-30 stykker i stedet for. Så jeg fik en recept på nogne piller som efter 10 dage skal sætte gang i en blødning som muligvis kan gøre at de små blære springer og mine æggestokke bliver nulstillet også vil de begynde at lave ny og raske æg.

Jeg skal opå på sygehuset på anden dagen af hvor jeg bløder, for at have taget en blodprøve og igen 21 dage efter, for at se om der eventuelt har været eller er ægløsning.

Og blodprøven skal også vise om jeg har pcos, det er når man har for mange mandlig hormoner, disse kan heldigvis behandles, og hvis jeg har det skal jeg muligvis på nogen piller som man giver til folk der har sukkersyge, da man kan have svært ved at tabe sig når man har pcos.

Vi er desuden blevet henvist til et sundhedscenter, hvor vi kan få lavet kost- og træningsplaner, så det glæder vi os rigtig meget til - indtil vi kan komme afsted, er vi begyndt at ændre vores kost og jeg har købt mere træningstøj så jeg kan komme ned at træne 5 gange om ugen i stedet for kun 1 gang om ugen - så der mangler lige det sidste tøj og en træningsplan som bliver lavet meget snart.

Det var alt for nu der kommer mere.
Log in eller Registrér for at kommentere.