Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blødende mandel

Jeg er en ung gut på 24 og har i lidt over 1 uge haft problemer med en blødende mandel (venstre hvis det har noget at sige). Blødningen bliver gradvist værre. Til at starte med var det kun en lille smule blod i mit spyt, hvor det nu er helt rødt, hvis jeg "presser" det fra mandlerne frem i munden. Jeg har gennem den sidste uge været utroligt træt, haft ondt i ryg, mave, hofter og knæ samt en smule feber - svingende mellem 37,5 og 38,2 - så ikke noget videre. Derdover har jeg fået noget udslet på hals og øverst på mit bryst, hvilket er rødligt, hævet og klør som bare fan'.

Mht. den venstre mandel, så har der i nogen måneder ofte været en lille hvid/gul klump inde i den, som nogen gange kan rives løs, hvis jeg presser mandlerne sammen (samme bevægelse som sker automatisk, hvis nogen rører ved mandler eller drøbel).

I dag har jeg været ved lægen og få taget en podning af mandelen. Den var negativ, så det er ikke en traditionel halsbetændelse. Jeg er dog blevet smidt på pencilin kur alligevel (guderne må vide hvorfor :)..!

Håber der er nogen der har nogen idéer. Er ved at være lidt bekymret over det.
På forhånd tak
Log in eller Registrér for at kommentere.