Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svar til Mambo

Redigeret 2 september, 2009, 06:31 i PMS og menstruation
Hver gang jeg prøver at svare på dit spørsmål, bliver jeg smidt af Internettet. Der må vær en eller anden fejl. Derfor er jeg nødt til at bringe mit svar på dit spørgsmål fra i går i denne nye tråd:

Hej Mambo

Jeg ved ikke, om du husker mig fra tidligere, men jeg har også prøvet at få fjernet livmoderen. Jeg kan forstå, at du endnu er meget påvirket af operationen og ikke har det ret godt.

Jeg havde det også ret dårligt lige i de første par dage. Jeg kunne ikke rigtig tåle den smertestillende medicin. Men i betragtning af hvor dårligt jeg havde det lige efter operationen, var det forbavsende så hurtigt det blev bedre.

Jeg har været igennem den tur 3 gange – først fordi jeg fødte mit første barn ved kejsersnit (efter over 24 timers hårde veer), derefter fordi der efter 12 år gik betændelse i kejsersnitsarret, og endelig fik jeg for 5 ½ år siden fjernet min livmoder på grund af alt for kraftige menstruationer som følge af fibromer på livmoderen.

Alle tre gange har jeg været stærkt afkræftet allerede før operationen, og lige efter operationen har jeg følt mig så ødelagt, at jeg slet ikke kunne forestille mig, hvordan jeg skulle kunne komme ovenpå igen.

Men alle tre gange er jeg blevet meget overrasket over, hvor hurtigt kroppen kommer sig. Jeg tror også, at det vil ske for dig.

Med hensyn til mavens udseende, så må du tænke på, at dit maveskind er blevet behandlet ret hårdhændet. Først er det blevet skåret op og så er siderne blevet holdt fra hinanden, for at kirurgen kunne komme til i de dybere lag. Til sidste er såret blevet sat sammen, så vidt jeg husker med metalclips. Det er klart, at maveskindet vil se ophovnet og medtaget ud efter den behandling! Det vil rette sig meget hurtigt.

Jeg kan godt huske, at det var besværligt at få maven i gang igen. Det er ærgerligt, at sygehusene i den grad skal spare. Jeg synes, at du er kommet hjem meget hurtigt. Før i tiden sendte man først folk hjem, når personalet havde sikret sig, at patienten kunne gå på toilettet uden problemer. Prøv at spise rosiner og svesker og den slags. Det hjælper på problemet.

Mange hilsner

Kamelia

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tak Kamelia

    og naturligvis kan jeg huske dig! Ja jeg kom jo ind den 26 og hjem den 28 så det er jo 7 dage siden idag. Jeg går jo rundt og jeg cykler osv og kan sætte mig uden besvær men maven ...er jo ny opereret som du skriver.

    Jeg vil så lige læse dit brev og så tage den med ro

    Tænk de fortalte mig ikke man skal lave bækkenbundsøvelser det har jeg måttet læse på nettet? (Ellers var personalet kanon søde).

    Og ja det er hurtigt man blir sendt hjem ..nogen gange går de lige lovligt stærkt.

    Skrives og tak for dit svar!
Log in eller Registrér for at kommentere.