Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sygeligt jaloux

Redigeret 13 december, 2009, 08:36 i Samliv
Hej

jeg er en fyr på 29, jeg er syglig jaloux, det kommer i perioder. jeg har været sammen med min kone i 12 år, og har bestemt intet at frygte. vi elsker hinanden utroligt meget. jeg har problemer med når hun skriver med andre fyre, vil i byen osv.
Hun har et lille problem med at styre alkoholden, og registrere ikke hvad hun laver når hun får for meget, jeg er utrolig bange for hun kom til at være mig utro mod hendes vilje, det ville ikke være til at bære.

Det kom op i mig igen i onsdags, da jeg kom hjem for job, jeg kender min kone utrolig godt og kan mærke med det samme når der er noget det nager hende. vi fik en kop kaffe, mens sad jeg lige og skulle undersøde noget på nettet, da der lige pludselig var en på msn der skrev. jeg spurte til hvem det var. hun blev tavs. og min jalousi var igang på et split sekundt, jeg har lært at styre min vrede men vil gerne ha svar på alle mine spørgsmål. hun svare det er en gammel skole kammerat hun har skrevet med på facebook. hun fortæller også at snakken gik lidt forlangt ned under bæltestedet, og at de havde nogle fantasier, jeg bliver utroligt ked at det.
hun har været 100% ærlig over for min hele vejen igennem.
Hun har prøvet at skrive til skole kammeraten han skal holde op med at skrive sådan noget, men han får hele tiden listet noget ind i teksten.
så nu efter vi har snakket det hele igennem har hun cuttet forbindelsen til han, for at hjælpe mig igennem dette her.
Jeg behøver noget hjælp til at lære at stole på hende, og vise hende min tillid.
jeg er blevet utrolig bange for at hvis det forløb ikke hjælper på mig vil jeg miste hende og mine 2 dejlige drenge.

Vi har snakket det utroligt meget igennem, og er kommet frem til at jeg skal ha noget hjælp, for at vores ægteskab ikke skal blive ødelagt.
jeg vil gøre alt for at slippe for de her tvangstanker, det driver mig til vanvid.

jeg har set at cityterapi har et jalousi kursus, kan det anbefales??
eller hvad skal jeg gøre. HHJJJÆÆÆLLLPPPP!!!!!!
Vil ikke miste hende.

Den syglige jaloux

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver det selv: Sygelig jaloux, og jo, det er sygeligt at have det sådan, især når du også så tydeligt ved, at der ikke er nogen grund til det.

    Jeg kender ikke det pågældende sted, men jeg synes bestemt, det er værd at prøve. Måske du kunne tale med din læge om han/hun har hørt nogle ting om det, og evt. kan anbefale dig noget bedre.

    Jo før du kommer igang med noget hjælp, jo bedre.

    Lad høre, hvordan det går.
  • Indstillinger
    virker det med psykologhjælp eller jalousigrupper?
Log in eller Registrér for at kommentere.