Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min venstre side fungerer ikke rigtig!

Redigeret 1 september, 2009, 03:08 i Sjældne sygdomme
Hej :)

Jeg håber meget at få lidt hjælp fra nogen, men mest af alt har jeg lige nu nok bare brug for at få smidt en masse tanker ud!

Jeg er en ung pige på knap 26 år. Jeg har 2 børn, og har hele mit liv haft problemer med mine led. Jeg har så for en uge siden været ved en reumatolog der har konstateret at jeg har meget hypermobile led i hele kroppen. For at udelukke bindevævssygdomme, (som der er en reel risiko for jeg har) har jeg fået taget blodprøver og skal til røntgen. Jeg får svar inden for de næste 14 dage.

DEN del er der så at sige styr på, men jeg har et problem i min venstre side, som så småt startede for 5 år siden da jeg blev gravid med min yngste datter. Det skal siges at jeg havde svær bækkenløsning og iskiasnerve i klemme samt "ondt alle vegne" under hele graviditeten.

Sidste år forsvandt alle mine symptomer men, de kom så for nogle måneder siden tilbage, men denne gang med FULD udblæsning!

Jeg vil prøve at skrive mine symptomer op i punkter:

-Kan ikke bevæge de 2 yderste tæer
-har ticks i hele venstre side
-føleforstyrrelser som snurren, selv i panden!
-følelse af at der løber strøm i mit ben
-det kilder og klør i musklerne og ledene
-nedsat kraft i hele venstre side
-føler at venstre side "slæber efter"
-smerter i nakke og skulder
-smerter i albue, lænd og hofte
-hele venstre side føles bare anderledes, tyk på en måde
-når jeg laver knibeøvelser kan jeg mærke at musklerne i højre side er med, men i venstre er de ikke.

Min højre og venstre side er delt fulstændigt op, det er meget væmmeligt!

Det var bare lige det jeg kunne remse op, så har jeg også problemer med balancen, svimmelhed, led der ikke fungerer ordenligt, som skal "rettes" ved en fysioterapeut, problemer med synet.

Mange af jer her, behøver jeg nok ikke fortælle at jeg er SÅ bange!!! Min læge venter på at få svar fra reumatologen før han vil sende mig videre til en neurolog, for det er retmæssigt hans område. Men her i ventetiden, er jeg ved at gå til! Jeg er bange, jeg er fortvivlet, hvad fejler jeg, er det alvorligt? Skal jeg dø?

Nu fik jeg lige læsset nogle tanker af, håber da at nogen måske kan hjælpe mig, men lige i dette hul jeg sidder i tror jeg at INGEN kan hjælpe, ej heller lægerne :(

Den trist og bange
Log in eller Registrér for at kommentere.