Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bi polar og en udiagnoseret ...Tarm sygdom eller lignende??.

Redigeret 5 september, 2009, 16:18 i Åben debat om depression
Hej Hej

Jeg er en 28 årig mand der hele sit liv har været aktiv både til arbejde og i fritiden men så blev jeg diagnoseret i 2003 til at være Bi polar og angst efter mange hårde år med depressioner og selvmords tanker og jeg har altid haft en træls mave og nu har jeg så været til mange prøver i et ½ år og lægerne finder ikke ud af hvad der fejler mig og nu har jeg næsten mistet lysten til det hele fordi jeg har intet liv mere jeg kan ikke benytte den offentlige transport eller lignende fordi jeg hele tiden må vide hvor der er et toilet henne fordi jeg har ingen styring over min afføring det meste af tiden.
Jeg har en kæreste som jeg lever sammen med og hun har det heller ikke godt fordi at jeg har det sådan som jeg nu har det rent psykiskt men vi elsker hinanden så det hjælper en hel del.Men jeg er ikke tilfreds med mit liv mere og ved ikke hvad jeg skal gøre med mig selv...det her ikke mig jeg plejede at have omkring 180-190 arbejds timer og nu er jeg kun hjemme fordi jeg måtte sige et godt arbejd fra mig som selvlært tømmermand hvor jeg havde min daglige gang i 2 år og jeg elskede det arbejdsplads...aldrig har jeg trivest så godt som netop der.
Men min mave styrer mit liv nu...
Og siden 2-3 uger siden har jeg fået en brystsmerte og en mærkelig følelse ud til venstre arm og håndled.
Så det her går mig på nerverne jeg tror jeg er ved miste fokus eller sans for situationen nu...og ingen der ved noget og det virker som det sygehuset og de øvrige ikke virker helt godt heroppe på Færøerne...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej The one and only

    I aftes så jeg i TV-avisen et indslag om en mand, der havde fået diagnosen bipolar/maniodepressiv sygdom. Men det viste sig, at han i virkeligheden havde tarmproblemer! Sagen er, at der er folk, der ikke kan tåle mel og mælk. De får en utæt tarm af at indtage disse fødevarer, og de bliver meget syge. Nogle bliver skizofrene, andre bliver autistiske, og så er der altså også folk, der får symptomer på bipolar sygdom.

    Manden i indslaget var begyndt at spise en kost helt uden gluten og mælkeprodukter og var derefter blevet rask. Jeg synes, at du skulle læse noget om denne problematik og se indslaget i TV-avisen.

    Jeg ved, at problematikken har været kendt i adskillige år. Men som sædvanlig er det sådan, at den slags ny viden bliver latterliggjort eller ignoreret af flertallet af danske læger. Jeg har for adskillige år læst noget af en norsk forsker ved navn Reichelt, der har forsket meget i sagen. Der var også et interview med ham i ovennævnte TV-avis.

    Her er et link til TV-avisen fra i går:

    http://www.dr.dk/odp/player.aspx?guid=D ... d=tvavisen

    Det pågældende indslag bliver ganske kort præsenteret i begyndelsen af udsendelsen.

    Ved en hurtig søgning på www.google.dk på navnet Reichelt fandt jeg dette:

    http://sundkost.wordpress.com/category/ ... -sygdomme/

    Hvis jeg var dig, ville jeg øjeblikkelig begynde at spise en kost, der er helt fri for gluten og for mælkeprodukter. Det er ikke så vanskeligt, som det lyder. Man kan få god vejledning i at lave ernæringsmæssigt sundt og lækker med, der hverken indeholder gluten eller mælk.

    Held og lykke

    Med venlig hilsen

    Kamelia
  • Indstillinger
    Hej hej

    Tak for det svar Kamelia :) nu har jeg prøvet en masse råd fra mine læger også lidt hjemmeråd så jeg tænker på at prøve det der osse....ellers har jeg lige begyndt på pulver fordi de tror det er min galde tror jeg nok det hedder på dansk...men den der smerte ud i min venstre arm og i bryst kassen er til tider uudholdelig så jeg skal osse til en hjerte prøve...så hvem ved...det kan ikke være rigtigt at man skal ha smerter i tre uger ud i venstre arm...men det er det jeg er ved at være træt af mig selv...
Log in eller Registrér for at kommentere.