Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mulighed for graviditet?

Redigeret 1 september, 2009, 05:37 i Prævention
Jeg var sammen med min kæreste her i weekenden, men vi havde ikke sex, lå kun og "legede" med hinanden.
Han kom vist lidt (måske var det bare præsperm?), og nu er jeg bekymret for, om der måske kunne være kommet noget ind, da han gav mig finger lidt efter.
Er der en risiko, for at blive gravid, hvis han bare havde lidt på sin finger?
Jeg er ret sikker på, det var præsperm, da det ikke var særlig meget, men jeg har læst, man godt kan blive gravid af det?
En anden ting er, at vi var sammen præcis en uge efter min mens startede, så jeg burde ikke ha' haft ægløsning.
Jeg er i tvivl, og overvejer, om det er nødvendigt med en fortrydelsespille?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ligegyldigt hvad det kaldes - præsperm? - så er der masser af sædceller i, men du skal da godt nok være mere end ualmindelig uheldig, hvis den metode skulle medføre graviditet.

    Hvis din kæreste umiddelbart efter har smurt sin finger godt ind i det, for at føre den op i dig, er der naturligvis en yderst minimal risiko, hvis der skulle være en meget aggressiv sædcelle, men jeg tror vi er helt ude i ekstremerne, hvis det er, især når det er samtidig med, at du netop har overstået menstruation og ikke befinder dig i din mest fertile periode af cyclus. Det sidste her kan du dog ikke bruge som rettesnor fremover. Ved almindelig samleje kan du godt risikere at blive gravid i den periode, især nu hvor du aldersmæssigt sikkert befinder dig i den del af livet, hvor du er mest fertil. Jeg går ud fra, du er ret ung - under 20 år.
Log in eller Registrér for at kommentere.