skæve tal
Hej
Har været i medicinsk behandling med Eltroxin i godt et halvt år, men det er som om mine tal ikke rigtig retter sig.
Mit Tsh lå ved sidste prøvetagning på 0,69, hvilket jo er ganske pænt.
MEN mit T4 var faldet fra 70 (altså normalområdet) til 63, hvilket jo er under normal området. Desuden ligger mit T3 stadig på 1,1, hvilket er det har gjort længe, og i øvrigt har den aldrig været højere - altså også under normalen.
Får hver dag 200mg Eltroxin.
Er der nogen som har lignende oplevelse? Eller måske en mulig forklaring?
Mvh
Dorthe
Har været i medicinsk behandling med Eltroxin i godt et halvt år, men det er som om mine tal ikke rigtig retter sig.
Mit Tsh lå ved sidste prøvetagning på 0,69, hvilket jo er ganske pænt.
MEN mit T4 var faldet fra 70 (altså normalområdet) til 63, hvilket jo er under normal området. Desuden ligger mit T3 stadig på 1,1, hvilket er det har gjort længe, og i øvrigt har den aldrig været højere - altså også under normalen.
Får hver dag 200mg Eltroxin.
Er der nogen som har lignende oplevelse? Eller måske en mulig forklaring?
Mvh
Dorthe
Kommentarer
èn mulig forklaring kan være at du ikke optager det aktive stof godt nok.
Efter at Eltroxin er blevet lavet om, som du nok ikke har undgået at læse om herinde, er biooptagelsen ændret.
DVS at nogen kan optage for lidt af stoffet og andre for meget. Det kan du læse om på lægemiddelstyrelsens hjemmeside; søg på eltroxin i søgefeltet på hjemmesiden.
I mit tilfælde optog jeg for lidt og fik dermed for lavt stofskifte og da jeg skiftede over til Euthyrox i samme dosis, steg stofskiftet.
Hilsen Prik