Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

psykologer?

AnonymousAnonymous
Redigeret 13 marts, 2011, 11:17 i Angst
Hej alle
Jeg er en pige på 18, der siden jeg var 12-13 år har haft socialfobi - men selvom det altid har hæmmet mig ekstremt, forhindret mig i at leve normalt, er det først for nylig, at jeg for alvor har turdet erkende min sygdom.
Nu vil jeg bare gerne hurtigst muligt ud af det her og videre med mit liv!

Mine forældre vil gerne finansiere en psykolog - men da jeg tidligere har gået hos flere dårlige psykologer, er min tillid til psykologers generelle kompetence helt ærligt lidt forsvundet.
Det er vigtigt for mig at finde den helt rigtige nu - har ikke råd til, at skulle prøve mig frem med forskellige psykologer og behandlingsformer nu, hverken økonomisk, psykisk eller tidsmæssigt.

Mit ønske er, at finde en god psykolog (cand.psyk.!), der bruger kognitiv adfærdsterapi, har forstand på socialfobi, men samtidig også vil kigge på lidt på årsager og gå i dybden med tingene.

Men jeg kender ingen, der kan anbefale nogen - og jeg gir' ikke meget for, at gå til lægen og få hjælp derfra.
Og så det er fuldstændigt uoverskueligt at google på det - det virker ikke til, at der overhovedet er særligt mange privatpraktiserende psykologer, der har en hjemmeside - og hvordan skal man kunne ringe eller maile til dem alle sammen, og hvvordan skulle man derfra, kunne bedømme om man klinger med psykologen udra en mail eller en tlf samtale?

Så det jeg egentlig gerne ville vide, er om der er nogen, der ved hvor fanden man starter (hvis man er møg kræsen)? Har de en eller anden hemmelig liste på nettet med navnene på Danmarks bedste psykologer, der bare kan kurere alt? :s - eller måske bare en klinik med specielt gode psykologer?

Ved godt, det er ret meget at bede om, men det ville virkelig være en fantastisk hjælp, hvis der er nogen, der kunne anbefale noget - hvad som helst??? Jeg er helt lost...
på forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Echo

    Flot at du erkender din lidelse - jeg er også selv meget åben om min angst og socialfobi, og det hjælper at fortælle andre om det, så de ikke bare tror at man er kedelig og ikke gider noget. Jeg laver selv lidt sjov med det, og siger til andre *Nå ja jeg er sgu nok lidt små-tosset* selv om der er alvor bag, men det er vigtigt at man ved at man ikke er alene om det. Tro mig, der er mange som dig og mig, der går/eller har gået med det i det skjulte.

    Jeg har selv lige afsluttet en langt forløb hos en meget dygtig psykiater der bruger kognitiv adfærsbehandling + medicinsk. Han er en utrolig rar gut, men kræver en del af hans *patienter* skriftligt. Hans navn er Peter Terpager Rasmussen (København) Men din læge skal søge om plads hos ham, da han er meget travlt beskæftiget.

    2 gode bøger - jeg har meget glæde af.:
    Esben Hougaard - Kognitiv behandling (Af panikangst og socialfobi)
    Henrik Tingleff - Kognitiv Terapi (Metoder i hverdagen 2 )

    Jeg skal nu videre i forløbet hos Bispebjerg Psyk.Center(Psykoterapeutisk center) her får man et par samtaler på 2-mandshånd med en psykolog, samt finder den medicin man evt. har behov for, herefter hvis man er kvalificeret indgår man i angst-grupper.

    Jeg er blevet henvist til Stolpegården + Rigshospitalets psykterapeutisk afd. men fik desværre afslag. Så det blev Bisp. Psyk.Terapeutisk center :)
    Du kan evt. kigge her.: http://www.psykiatri-regionh.dk/menu/Ce ... tolpegard/

    Jeg har selv levet 31 år med angst, og først nu har jeg haft mod til at få en behandling for det. For førhen kendt man intet til problemet.
    Jeg ved at man møder meget modstand og forståelse, og du skal bare holde ved så er jeg sikker på at du finder den rette hjælp.

    Ha`det godt :)

    Skipper65
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg var selv noget indelukket som ung og ofte nervøs i andres selskab. Så lavede jeg kommunikationskursus i et Dianetikcenter. Det er noget, der rykker, og det fik mig på rette vej. Kan anbefales.
  • Indstillinger
    kære lille du-tillykke du er klar til at tage kampen op :=) klap dig selv på skulderen og gå så til din læge...,de er nemlig ikke så ligeglade som du går og tror.... En henvisning til en dygtig psykiater ,tror jeg du ville komme langt på-men det kræver også at du tror på at du kan komme videre,og det er ikke en dans på roser,du skal også åbne dit sind ,og tør tage imod den hjælp de kan yde dig. De kan ikke rede din tilværelse uden du selv hjælper til.
    mvh lise
  • Indstillinger
    Jeg har selv haft lignende problemer med angst og fik en del medicin mod angst, Sertralin, og gik hos en god psykolog, som var en stor hjælp: http://helhedspsykologi.dk/

    KH Hannne
Log in eller Registrér for at kommentere.