Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

stimulering af det følessesmæssige

Redigeret 29 august, 2009, 06:54 i Skizofreni
efter jeg er kommet i lamital behandling er jeg blevet meget mere velfungerende. det modvirker den følelsesmæssige svækkelse antipsykotisk medicin giver. og jeg havde det hverken godt på, 30 mg abilify plus 9 mg invega, eller 20 mg abilify, begge er antipsykotisk medicin. og når man har skizofreni er man følelsesmæssige enormt svækket. og antipsykotisk medicin svækker det endnu mere begrund af dopaminblokering. så får man ikke noget der modvirker den ødelæggelse af det følelsesmæssige som antipsykotisk medicin giver. så er det næsten 100 procent sikkert man ikke har det godt. jeg havde det kun nogenlunde godt da jeg var på 20 mg abilify. og da jeg så endelig havde det okay på den dosis, var min tanker og adfærd blevet rigtig dårlige. og da jeg var på 30 mg og 9 mg invega prøvet jeg selvmordsforsøg og var voldelig konstant hele tiden begrund af dopaminblokeringen. og så fik jeg prøvet lamital, og så fik jeg det meget bedre, mistet lysten til at være voldelig, fordi jeg følelsesmæssige blev enormt velfungerende. og jeg kan komme seks gange højere op i det, end den dosis jeg er i nu. så jeg kan slet ikke forestille mig hvor godt det kan blive i fremtiden.
Log in eller Registrér for at kommentere.