Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kortvarig menstruation+vægttab

Redigeret 28 august, 2009, 05:21 i PMS og menstruation
Hej alle,

Jeg er en pige på 25 år, som skriver herinde, da jeg er begyndt at blive bekymret for min menstruation, da det er som om den er begyndt at blive mere kortvarig. Jeg startede med at tage p piller for 9 år siden, da min menstruation var meget kraftig og så var det lettere at holde styr på den. I alle disse år er alt gået fint, den har stadig været forholdsvis kraftig, men ikke noget der var et problem (den har varet de der 4-6 dage i alt). Nu er situationen så, at den de sidste 2 måneder er vendt helt og er blevet ret kortvarig (i forhold til normalt), f.eks. så kom den denne gang i søndags om aftenen, var der mandag og tirsdag (men ikke med samme kraft som førhen) og onsdag morgen er det sidste jeg har set noget til den!

Normalt ville jeg tænke at det ikke var noget problem, det er nok bare lidt ændringer i kroppen osv. MEN jeg har en del problemer med at holde på vægten, da jeg er en af de der irriterende personer som kan spise alt uden at tage på. Jeg er pt. på en lille fede-kur hvor jeg udover alm. mad indtager en masse nødder, tørrede frugter osv. og alligevel har jeg i dag set at jeg har tabt mig 1 kg. Jeg er 182 høj og vejer så nu kun 56 kg. Jeg har selvfølgelig været til læge osv. for at snakke om dette, men blev ikke rigtig taget alvorligt og har prøvet at klare det selv, men nu bliver jeg nervøs for om min lave vægt kan have indflydelse på menstruationen, eller om det er meget normalt at den kan ændre sig på den måde?

Er der andre der har nogen erfaringer på dette område eller ved hvordan jeg skal forholde mig? Skal jeg vente og se til næste måneds menstruation om det er det er bedre/værre?

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Hilsen den bekymrede
Log in eller Registrér for at kommentere.