Hej Nimka6/Lis
Hej Lis
Du skrev i foråret en "solstrålehistorie" om din mand. Han var stoppet med al stofskiftemedicin og det var gået godt den første uge.
Min endo har nævnt et par gange at det kunne være jeg skulle prøve at stoppe (får det samme som du og din mand) fordi det sagtens kunne være at min krop kan selv nu.
Derfor spørger jeg nu, hvordan går det og hvordan er det gået? Er han stadig medicin fri? Hvis du har tid, er jeg meget nysgerrig efter oplysninger. Takker på forhånd:-)
OBS, nogle minnutter efter... Din mand stoppede på én gang kunne jeg forstå. Har lige læst flere gamle indlæg og kunne se at du også har være igang, men med at "trappe" ud, hvordan er det gået? Hvorfor skulle du ikke stoppe på samme måde? Er du ude af det nu? Og til slut, hvordan har du det:-)
Ordet er også frit for andre der har prøvet:-)
Kh Birgit
Du skrev i foråret en "solstrålehistorie" om din mand. Han var stoppet med al stofskiftemedicin og det var gået godt den første uge.
Min endo har nævnt et par gange at det kunne være jeg skulle prøve at stoppe (får det samme som du og din mand) fordi det sagtens kunne være at min krop kan selv nu.
Derfor spørger jeg nu, hvordan går det og hvordan er det gået? Er han stadig medicin fri? Hvis du har tid, er jeg meget nysgerrig efter oplysninger. Takker på forhånd:-)
OBS, nogle minnutter efter... Din mand stoppede på én gang kunne jeg forstå. Har lige læst flere gamle indlæg og kunne se at du også har være igang, men med at "trappe" ud, hvordan er det gået? Hvorfor skulle du ikke stoppe på samme måde? Er du ude af det nu? Og til slut, hvordan har du det:-)
Ordet er også frit for andre der har prøvet:-)
Kh Birgit
Kommentarer
Du skal lige få en opsumering herfra.
Min mand stoppede med alt medicin på en gang - både Thycapzol, og ny Eltroxin. Han fik det bare bedre og bedre også med øjensymptomerne.Desværre kunne stofskiftet ikke "holde" og blev for højt igen. Han får 5 mg Thycapzol daglig og er stadig i bedring : )
Jeg blev desværre nødt til at stoppe min udtrapning. Jeg får stadil 5mg Thycapzol og 100microgram Eltroxin. Min læge er bare ikke dygtig nok til at klare den videre udtrapning så jeg er henvist til OUH hvor jeg venter på en tid.
Jeg har svære muskelsmerter og er begyndt at døje med "hjertegalop" og let forhøjet blodtryk.
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at mine problemer startede da jeg af egen læge blev sat op på 100microgram Eltroxin. Jeg har i de foregående 12 år klaret mig med 50 microgram.
Jeg er blevet lovet at OUH vil trappe mig helt ud af Eltroxinen - de forstår bare ikke hvorfor de jydske læger behandler med begge præperater når stofskiftet skal sættes ned ??
Herfra både en solstråle historie og en forhåbenlig snarlig fra mig også
Hvordan går det med dig ??
Jeg vil helt klart anbefale dig at prøve ( hvis du har mod på det ) at prøve en periode uden medicin og det er set ud fra mit synspunkt at medicinen kan give andre problemer. Har du en god læge der holder øje med dig via blodprøver hver 14 dag vil du jo hurtigt opdage at stofskiftet "skrider". Vi har fået oplyst at det er helt normalt at kroppen reagerer med at stofskiftet vil blive let forhøjet kort tid efter medicin ophør - den skal lige finde ud af balancen selv.
Held og lykke : )
Kh LH
1000 tak for dit svar. Skønt at høre det går bedre med din mand og håber også det snart bliver bedre med dig.
Min nuværende endo har flere gange nævnt at det måske var bedre at trappe ud.
Da mit forhøjede stofskifte blev konstateret, var det ikke meget ude af kurs, men som de sagde, nok til at jeg havde det dårligt. Der er så blevet eksperimenteret rundt flere gange (også pga at jeg har haft 4 forskellige endoer:-() og vi har ikke på noget tidspunkt fundet det optimale.
Jeg er så for 3 uger siden blevet forhøjet til 100 micgr. Eutirox pr. dag (fordi det stadig var for lavt) og det sidste år fået 10 mg Thycapzol dgl. Det gik stille fremad de første 14 dage, men den sidste uge har min krop kørt lidt for højt i tændingen med div. ubehag.
Jeg spurgte endoen sidst, om det fra starten af, mon ikke kunne havde været reguleret med ren Thycapzol, hvortil hun mente at det var bestemt ikke usansynligt (altså 1,5 år med ren eksperiment).
Jeg har så tænkt nærmere over det hun sagde med udtrapningen, det kan jo også være at kroppen nu melder pas og reagerer fordi den ikke vil ha' det skidt mere og vil selv.
Summasumarum -jeg har snakket med hende her til morgen, alle mine tal ligger superfine, hun mente også det kunne være at kroppen meldte fra og skulle prøve at trappe ud og finde sig selv.
Dertil fik jeg en opskrift: 1 uge - tage 5 mg Thycapsol fra, blive på 100 Eutirox. Uge 2 - væk med de sidste 5 mg Thycapsol, ned på 50 Eutirox, 3 uge - slet ingenting, efter 4 uge skulle der så tages en blodprøve, men den bliver så taget lidt før, fordi jeg skal derop i andet ærinde, (skal tjekkes for for højt stress hormon, samt knogle scannes)
Der kunne komme ubehag og stofskiftet kunne også blive lidt forhøjet igen som du siger. Har du haft ekstreme ubehag? Er indstillet på at det skal prøves (starter i dag) men er også meget betænkelig fordi jeg er led og ked af at ha' det dårligt, men hvem ved, kunne jo være jeg i den sidste ende får det mega skønt:-) Betænkeligheden ligger i at det er thycapsol jeg skal starte med og jeg føler at det er Eutiroxen kroppen ikke vil ha'.
Skulle det så ikke holde og det bliver for højt igen, så prøver vi med ren Thycapsol har hun sagt, lige som din mand.
Vi må trykke tommelfingrer for hinanden og håbe at vi får det bedste ud af det her, kunne ihvertfald godt tænke mig at vi holdt hinanden lidt ajour.
De bedste tanker fra Birgit
Det er præcic sådan jeg også har det - føler også det er Eltroxin ( har den gamle endnu ) min krop ikke vil ha. Føler den stresser helt vild. Er bare så sikker på det er den der laver alt "overgearet" i kroppen.
Svedture
Hjertebanken/galop
Dårlig søvn
Uro/stress fornemmelse som kan føles som angst eller ( svært at forklare)
Koncentrationsbesvær
Stive muskler
Og meget mere ubehag
Min mand stoppede med alt medicin på en gang fordi han havde det meget dårlig.
Jeg har fået samme forklaring som dig - og er også meget bekymret over at skulle tage Thycapzol væk først men det er åbenbart den måde det bliver gjort på også i Odense.
Jeg glæder mig meget til at påbegynde udtrapningen men skal jo lige ha en tid først. Min læge har været noget tilbageholdende med henvisningen men den skulle være sendt nu.
Han ville først ha behandlet mit blodtryk men efter 2 forsøg med medicin hvor jeg fik de værst tænklige bivirkninger måtte opgive lige nu. Så er det lige jeg tænker - MIN KPOP FORTÆLLER DEN INGEN MEDICIN VIL HA !!
Jeg Tror helt klar ( min mand er beviset) at vi får det meget bedre uden Eltroxin - og helt ærlig - når vi tænker logisk.........hvad har Eltroxin så at gøre i vores krop når det er højt stofskifte vi behandles for !!
Min læge tror ikke på det men er vel nærmest ved at "stemple" mig som hysterisk følsom. Tak fordi der er læger der tør tænke anderledes : )
Må jeg spørge om det er en ung endo du har ?
Det bliver Så spændende at følge dig
Knus Lis
Ung og ung, gætter på hun er midt i 50'erne.
Havde egentlig håbet på jeg måtte droppe det hele af én gang, men det syntes hun ikke var en go' ide, kroppen havde bedre af det andet.
Det underlige er at jeg skal åbenbart være på 100 hver dag for at tallene passer, men det er som om kroppen ikke kan lide når jeg er på den portion.
Det jeg døjer med lige nu er:
Hurtigere/hårdere puls, specielt første halvdel af dagen (sådan har det nu altid været)
trykken for brystet, tør hoste, lidt mere kort åndet
uro
stresset mave og underliv
mere træt (tror pokker når kroppen kører)
min nattesøvn er på den sidste 1,5 uge blevet reduceret til 6 timer, var inden på 7 og jeg mangler altså den time, kan jo heller ikke passe sammen med at tallene er fine! Hurra for propranolol, de er gode til at tage det værste:-)
Træt, tung i hovedet, lidt pres omkring øjnene, kan forstyrre synet en gang imellem, lettere tinitus, er ellers væk når jeg har det godt.
Mine muskler og led går det faktisk bedre med, men kan sommetider ha' lidt gelé knæ.
Umiddelbart tænker jeg at det er nok den første uge der bliver værst, kroppen kører nu og det bliver nok ikke mindre når Thycapzol bliver mindre - men igen, så må der propranolol til.
Fik din mand det slet ikke skidt da han stoppede?
Er du på Facebook, vi kunne evt mødes der til dialog - hvis du vil være venner:-)
Håber ihvertfald at det her, er med til man får det bedre.
kh Birgit
Desværre er jeg ikke på facebook - kan vi måske på en eller anden måde finde ud af at bytte mail adr ??
Min mand fik det meget hurtigt bedre, men jeg tror vi skal være forberedte på at stofskiftet vil kører lidt op og ned i udtrapnings perioden.
Jeg har det også som du beskriver - kroppen kører bare i et højere tempo indvendig - jeg bruger også Propanolol så får jeg da lidt fred ind imellem.
Jeg sover meget dårlig fortiden - som om kroppen ikke rigtig kan finde ud af at slappe af ??
Jeg har prøvet at tage Eltroxin 100microg om morgrnen men det gik bare ikke - høj hård puls til langt hen ad eftermiddagen.
Nu deler jeg 50 om morgene og 50 om aftenen men jeg er stadig overbevist om at mange af mine kvaler vil forsvinde når jeg kommer af med Eltroxinen.
Jeg vil meget gerne holde kontakten med dig så jeg kan følge hvordan det går dig - og glæde mig over du forhåbenlig snart bliver rask : )
Knus Lis
Hvor er du sød:-) -men det er jo ikke kun mig der skal være rask, det skal du, og alle de andre der er herinde også.
Jeg begyndte at tage dem til natten for ca et par mdr. siden og det syntes jeg faktisk har fungeret ganske godt, bedre end om morgenen ihvertfald. Men kan igen mærke nu at kroppen kører mest fra morgen til engang over midddag og grunden til det kører mere, tilskriver jeg det ekstra Eutirox -skal vi kalde det en form for overdosering! Ihvertfald symptomer på samme.
Smil - kommer det til at køre for højt næste uge, må jeg tage dem sammen med noget natmad og skylle ned med et glas mælk:-)
Min uro føles som om alle ens små celler arb og så glemte jeg at skrive før, at min hals kan stramme ind imellem og så bliver jeg øm i bunden af munden. Humøret synes jeg, jeg har bevaret, kan da få øjeblikke, men det er når kroppen driller og man har det værst.
Jeg er blevet medlem af facebook for kun 14 dage siden, mente heller ikke det var noget jeg skulle, men var for nysgerrig mht Eltroxingruppen derinde, så gjorde jeg det -og det gjorde slet ikke ondt:-) Hvis du ikke har lyst til at gøre det samme, kan du hvis du vil, skrive dit mobilnr., så tager vi den derfra.
Kærlig hilsen fra mig
Jeg kan også opleve at min hals snørrer sammen - lige nu har jeg på en uge afprøvet 2 forskellige præperater boldtryks medicin og kunne ikke tåle nogen af dem - reagerede i halsen - så nu hoster jeg bare mega meget. Et følsomt sted - halsen.......: (
Jeg prøver lige at kigge ind på Facebook i weekenden
Vi "snakkes" : )
Knus Lis
:-) vi mødes/snakkes enten her eller der.
Det har været godt at få det vendt med dig. Nu vil jeg lige ud på min daglige travetur.
Knus også herfra
Du skrev at du har delt Eltroxinen op til 50 morgen og 50 aften, føler du det har god/bedre effekt? (vi ligger jo på det samme i dosering) Tænkte om det måske kunne være en hjælp til mig her i udtrapningen, for når jeg har fået min morgenmad, så begynder kroppen bare at køre derudad, som så holder ved nogle timer. Thycapzol tar jeg ½ morgen og ½ aften.
Kh Birgit
Ja jeg syns helt klart at mærke en forskel. Da jeg tog 100 microgram om morgenen fik jeg hjertebanken og vild stress i kroppen. Det har jeg også nu men en mere "konstant" stress - det er bare så hårdt for kroppen når den kører op hele tiden.
Venter med længsel på en snarlig tid i Odense. Har en stor tro på at jeg vil få det bedre uden Eltroxin : )
Held og Lykke : )
Kh Lis