Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

p-pille og opkast

Redigeret 24 august, 2009, 12:52 i Prævention
I lørdags tog jeg min p-pille som sædvanligt kl 22. Var til fest og fik en del for meget at drikke, hvilket resulterede i, at jeg kl 24 kastede op. Turde ikke tro på at min p-pille efter to timer var optaget i min krop, så tog omkring kl 2 en ny pille. Dvs. min søndags p-pille.
Jeg er vel stadig sikret så, ikk? Men hvad gør jeg så i den anden ende? Kommer jo til at "mangle" en? Holder jeg en dag før og starter igen efter 7 dage? Eller skal jeg tage fra den næste pakke?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jo, du er stadig sikret fordi du har taget pillen inden for de 12 timer fra hvor du rigtigt skulle have taget din p-pille, men det er med at så du mangler en i den anden ende den skal du tage for du må ikke gå hen og mangle en, så når du nu skulle ha taget den pille for 'søndag' som så var 'lørdag' er du nødt til at tage hul på en nu pakning så du stadig kan fortsætte uændret på den gamle pakning og så for at du ikke kommer til at bytte rundt på det, så smid det pakning ud hvor du kun har taget en p-pille fra:) (Håber det var til at forstå)
Log in eller Registrér for at kommentere.