Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

10 cm vandcyste

Redigeret 5 april, 2013, 08:27 i Åben debat for kvinder
Hej Piger
Min mor på 57 år er blevet indlagt og har fået konstateret en vandcyste på 10 cm (ja den er god nok 10 cm) på sin ene æggestok.
Nu begynder lægerne at tale om at der evt er sivet vand fra cysten ud i bughulen, er der nogen der kender til noget ligende ?
Hun er meget syg og kan stort set ikke holde noget i sig.
Frygter meget for hendes almen tilstand.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Åbenbart ingen med sådan erfaring.
    Må man spørge, hvordan det går nu ?
    mvh
  • Indstillinger
    Jeg har fået fjernet 2 vandcyster, som begge var på omkring 10 cm. de blev fjernet ved operation og den ene af mine cyster sad også ved æggestokken. jeg havde ondt i maven når jeg dyrkede motion. men efter operationen har jeg ikke haft nogle gener. skriv hvis du har nogle spørgsmål. hilsen karin
  • Indstillinger
    Hej først vil jeg lige sige at jeg håber det går bedre med din mor..
    Men jeg blev opereret i januar for to vandcyster, en på 6.1cm og den anden på 7.3cm. og jeg havde så frygtelig ondt at jeg ingen steder ku være..
    men måden de gjorde det på var at de via en kikkertoperation gik ind og "brændte" to huller i dem på størrelse med en femmer, og grunden til det var at så ku de ik bare sådan lige lukke sig til, og så ku de tømme sig færdigt hen af vejen, (de sugede selvfølgelig også under operationen.) så jeg mener ik at en bristet cyste sku ku ha noget og sige, for de brister jo normalt, det var i hvertfald hvad jeg fik af vide...
    men under alle omstændigheder håber jeg det bedste for din mor..
    venlig hilsen Tanja..
Log in eller Registrér for at kommentere.