Hjem Rusmidler Rusmidler

Amfetamin afhængig :(

Redigeret 24 september, 2012, 17:35 i Rusmidler
Hej med jer..

Jeg er gået hen og blevet afhængig af amfetamin, og vil meget gerne stoppe..! tar det både i weekenderne og på arbejdet...
jeg føler at jeg godt kan klare det selv, men det er jo lige med at få det gjort..

kan det være psykisk skadeligt at stoppe alene uden hjælp?

Og er der måske nogle gode tips til at stoppe?


På forhånd tak
«1

Kommentarer

  • Første skridt er at erkende dit misbrug - hvilket du jo har gjort - flot :)
    Syntes du skal søge hjælp til at komme ud af dit misbrug - spørg din læge , eller tjek evt for steder der kan hjælpe dig omkring hvor du bor .

    Held & lykke :)
  • Redigeret 11 september, 2010, 04:22
    Det er rigtig godt at du føler at du kan klare det selv. Med bestemte kosttilskud kan det gå noget nemmere. Stærk nikotinamid (også kaldet niacinamid eller B3-vitamin) som f.eks. Mega Nikotinamid fra Natur-Drogeriet er kendt for at kunne hæmme abstinenser. Det bør tages sammen med en stærk B-compleks, ekstra B1-vitamin og en god multi-vitamin-mineraltablet. Tag det hele sammen med et måltid, om nødvendigt sammen med hvert måltid i løbet af dagen i en kortere periode.
    Om aftenen før sengetid er det desuden godt at tage et let-optageligt calcium-magnesiumtilskud. Calcium og magnesium er godt at sove på, da det hjælper en til at slappe af. Calcium og magnesium er i følge Carsten Vagn-Hansens bog "Maven - din Bedste Ven" meget vigtige for dannelsen af melatonin, der hjælper en til at sove.
  • Hej ludv1g.

    Har du læst mit indlæg om amfetamin her ?
    viewtopic.php?t=18422&f=24

    Det kan være at det kan skræmme dig lidt .. Jeg kan fortælle at nogen mennesker er DUMME nok til at tro at batterisyre er noget man kan putte i amfetamin, det har jeg hørt før så nogen mennesker er jo helt hjernedøde hvad det angår - Helt ærligt, det kan betyde at 1g amfetamin kan gøre dig invalid resten af livet hvis der er noget virkelig farligt i lige netop den dag! Pulver er desværre ikke altid til at gennemskue, men kokain f.eks. er ikke så svært forurenet.

    Tænk på alle blandingsprodukterne og så start på en øko-kur ! Masser af god kost, tun, rejer, skaldyr, kalkun, nødder, æg og andre mejeriprodukter.
  • Dit første skridt til at komme ud af din afhængighed er at komme væk fra alt der forbinder dig med det. Det vil sige farvel til byturene og festerne som er en af de største grunde til at man gør det.

    Man kan stadig godt have sine tætte venner selvom de stadig gør det, bare du ikke tager ud og drikker sammen med dem for så ender det galt uden tvivl.

    Du skal prøve at tag nogle dage på arbejdet uden at tag noget, og rose dig selv for at have fuldført en arbejdsdag uden amfetamin. Ved at du roser dig selv hver gang du ikke har taget noget motivere det dig selv til at fortsætte ned af den gode sti.

    Få dig en masse fritidsinteresser, noget der kan beskæftige dig og som du faktisk godt kan lide at bruge tid på.

    Hvis du virkelig har viljen til at ville stoppe, så er det ikke svært at takke nej når folk spørg, og når du først har gjort det nogle gange og selvfølgelig rost dig selv for det, så vil også det motivere dig til at sige nej næste gang.
    Og så snart lysten stiger op i dig og du for lyst til at tag noget, så gå i gang med at beskæftige dig med et eller andet.
    Er det til fest lysten kommer, så prøv at vende tanken om til at det nu egentlig også ville være rart faktisk at sove den nat og vågne så nogenlunde frisk og veloplagt op.

    Jeg ved bedre end de fleste hvor dejlig følelsen er når man står op om morgenen og tænker, hvor er det dejligt at jeg klarede mig igennem en bytur uden at tag noget og faktisk har fået noget søvn i nat og er frisk i dag.

    Så det er bare med at springe ud i det - Og så er der ikke noget der hedder "Vi venter lige til weekenden er over" Det er bare at komme i gang.

    Håber du kan bruge hjælpen, det var i hvert fald det der hjalp mig.
    Og hvis du har brug for en at snakke med om det, eller har spørgsmål så kan vi sagtens udveksle msn hvis du har det. :)
  • Min kæreste er igang med at prøve at komme ud af sit amf misbrug, det er bestemt ikke nemt for ham, men noget der hjælper ham og som jeg vil anbefale dig også er NA (Narcotics Anonymous) jeg har selv været med til en af møderne, og sikke et sammenhold der er. Også vil jeg anbefale at du skifter din omgangs kreds ud (i hvert fald indtil du er kommet så langt så du kan sige nej hvis du bliver tilbudt) Vær vilje stærk, find en/nogen som du kan være sammen med det om, sammen er man stærkest og du får helt sikkert brug for støtte og en masse opbakning. Det var mine råd, det har hjulpet min kæreste, og håber det måske kan hjælpe dig.
  • trap ned. ta en kold tyrker. sov så meget du kan det er det bedste! Køb jern piller for ekstra energi. Hvis du vælger NA skal du vide at så er det også slut med alkohol.... Sådan ser de på det. Min personlige mening om NA er at de er en flok egoister der kommer for at hører dem selv! Men vælger du det, så ta det som DU kan bruge til noget.
  • bad luck. dit liv er hermed ødelagt
  • Få nogen til at hjælpe dig - kontakt dit lokale misbrugscenter,SSP eller evt. et bosted i din kommune - der er mange steder at finde hjælp.

    Når misbruget er kommet under kontrol, kan du bede en nær ven eller famillie holde øje med dig - og evt. foretage en narkotika test på dig - det kan du få på dit lokale ambulatorie, eller købe på nettet.

    Hilsen, Jan

    Narkotika test:
    http://www.astralis.dk/narkoteste/narko ... t-461.aspx
  • Stop hvis man vil kan man os har. Været stoppet 2 gange efter 1års forbrug begge gange og jeg fik hverken hjælp eller medicin det er ren og skær din og kun din vilje alle dem der siger jeg skal have hjælp kommer aldrig ud af det!! Desværre det min mening så er det bare er man pysisk stærk nok det har meget at sige og find dig en hobby som du kan lave hele tiden som et spil du kan blive ved med at spille Som vækker din intresse så du Hele tiden kan få afviklet din hjerne spil i 2-3-4 dage i træk så vil du være ude af de sværeste dage uden af opdage det !!:)

  • Så let er det ikke. Misbrugere mangler jo rygrad, og tænker ikke på konsekvenserne, hverken for dem selv eller deres pårørende. Sidstnævnte kan faktisk rende dem et vist sted.
    Men er man begyndt, så er det et dårligt liv man får startet op. Et liv med løgn, nederdrægtigheder, politi, fængsler mm.
    Det tror man naturligvis ikke på. Man kan det hele.
    Familien kan ikke hjælpe.
    Er der kommet børn, så betaler de en meget høj pris. De bliver som regel anbragt, får ingen skoleuddannelse, de sørger og savner. Bedsteforældrerne er knuste, de mister deres børnebørn.
    På et tidspunkt mister de også deres voksne børn.
    Børnene står uden forældre, de er døde. Bedsteforældrene kender de ikke.

Log in eller Registrér for at kommentere.