Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Euthyrox i Danmark

Redigeret 26 august, 2009, 06:11 i Forstyrrelser i stofskiftet
Som jeg kan læse mig frem til, ser det ud til, at Euthyrox bliver lanceret på det danske marked en gang i løbet af efteråret. Dette grundet at mange patienter har indberettet bivirkninger på den nye eltroxin-tablet til lægemiddelstyrelsen.

Prøv at læse på forbrugermagasinet "Tænk"s hjemmeside. Artiklen blev publiseret 21. august 2009. Nedenfor link til siden.

http://www.taenk.dk/?cid=8883&Frommail=rss

Kommentarer

• Tak for linket.

Ja, sådan opfatter jeg det også. Det lyder virkeligt dejligt ;o)))

Hilsen Gitte
  • Jubii. hurra - det er så stort - tænk, hvis vi kan få Euthyrox fra efteråret. Jeg har taget Euthyrox 23 dage - og det er en verden til forskel. Ligesom på de gamle Eltroxin, som jeg har over 16 års erfaring med. TAK TIL MERCK - hvis de lancerer det på det danske marked til gavn for mange, mange stofskiftepatienter, som måske ikke er klar over, at de har bivirkninger af Ny Eltroxin. Det er så godt - har haft tanker om, hvad nu hvis vi ikke kunne få bevillingen til Euthyrox i det nye år, da udleveringstilladelsen fra Lægemiddelstyrelsen kun gælder til ultimo januar 2010. Så .....jubiii ...det var aftenens bedste nyhed. Lad os få det hurtigt i handlen. Det er også så skønt, at alle tabletterne kan deles i 4. Nu kan jeg for første gang totalt dele, så jeg næsten får samme dosis hver dag. 6 dage med 1,125 mg og 1 dag med 1,25 = 800 mikrogram pr. uge. Det må være optimalt, og det er det også. Ikke noget med at tage en dosis den ene dag og noget andet den næste grundet tabletter, som ikke kan deles. Det er finjusteringen, det handler om med stofskiftemedicin i hvert fald for mit vedkommende! Jeg er meget følsom på det punkt. Er simpelthen så glad over, at en person har lagt meddelelsen fra Tænk ud på Nettet. Tak for det.

Også rart så nemt at kunne regulere dosis ved dosisjustering. Nu kan jeg nemt regulere med 12½ mg pr. uge. Skal jo lige finindstilles på det nye præparat - blodprøve efter 5 uger. Tak -tak - tak!!
  • ja hvor er det dejligt at klagerne har båret frugt.
    jeg har dog et spørgsmål : er Euthyrox bedre end Levaxin ?
    Jeg er blevet henvist til endokrinolog, som slet ikke ville høre på mine klager, men blot sagde, at første skridt var at prøve et andet præparat, og det var Levaxin, - derefter nye blodprøver og ny konsultation.
    Hvorfor han lige valgte det ved jeg ikke. Er der nogen af jer som har erfaringer?
    mvh. jane
  • Hej Jane.

Jeg tror din endokrinolog valgte Levaxin, fordi den har han formentlig generel udleveringstillaldelse til. Det har han ikke til euthyrox, for det er ikke blevet givet til nogen har Lægemiddelstyrelsen oplyst mig, hvilket betyder, at det ville han skulle søge enkelttilladelse til.

mvh. gitte
  • Hej Gitte,
    Tak for svaret, - det lyder sandsynligt.
    mvh. Jane
  • Jo, men med alle de indberetninger med bivirkninger som ligner hinanden - kan man vel heller ikke blive ved med at lukke øjenene.

Hvis vi alle med bivirkningeren er blevet undersøgt for helt andre sygdomme - har det belastet systemet yderligere derfor bør hammeren falde over for den skødesløshed Glaxo har lagt for dagen. Og smadret kronisk syges hverdag.
Log in eller Registrér for at kommentere.