Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

erfarne endo piger - hjælp mig!!

Redigeret 23 august, 2009, 16:50 i Endometriose
Søde piger.....
Kan i ikke give mig nogle gode råd. Jeg har ved scanning ifm barnløshedsbehandling fået konstateret endo - chokoladecyste på den ene æggeleder der er ret stor vist nok 21 mm. Er det stort? der er en mindre i venstre side også. Jeg har haft smerter ved mens men aldrig mere end panodil kunne klare, så det er jo intet i forhold til hvad nogle af jer andre må klare. MEN...nu er jeg begyndt at have mavesmerter hele tiden...det brænder og mærker som om noget "fylder" i maven, det murer og det veksler mellem at gøre nas langt nede i underlivet og så længere oppe i maven. Jeg har også problemer med forstoppelse nu og af og til får jeg sådan nogle jagende smerter i "bagenden". Jeg småbløder hele tiden og det har (ja undskyld det er lidt klamt) i løbet af en perioder alle farver fra helt lys rød til brun og helt tjære sort. Er der andre der har samme oplevelse som det sidste jeg nævner? Har blærebetændelse hele tiden og tit svært ved at tisse, især hvis jeg har ventet for længe så er det som om der ikke er plads nok i blæren og så kan det være svært at få det til at løbe.

LÆgerne jeg har talt med synes åbenbart ikke det er det store problem, i hvert fald konstaterer de bare cysterne (det er en gyn og en fertilitetsklinik på Holbæk sygehus der har scannet) og taler så videre om noget andet. Der er ikke en eneste af de læger jeg har været i kontakt med der har spurgt til det!

Hvad skal jeg gøre? De af jer der har erfaringer med endo - lyder det som det jeg har i værre grad nu? Er det mon gået i tarmene? Jeg skal til lægen mandag - hvad syns I jeg skal sige? Har i aldrig været bange for at det var noget andet i fejlede - kræft eller så noget? Åh ja, jeg er sgu nok lidt af en piveskid med sådan noget her.....

Håber sådan at nogle af jer vil svare mig.

Tak
KH Nepali2009

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er virkelig ked af at høre at du er blevet ramt af denne sygdom, men endnu mere ked af det og vred er jeg over at man ikke tager dine smerter seriøst.

    Jeg synes at du skal gå ind på endo.dk og læse mere om sygdommen, så du er bedre rustet i forhold til din samtale med lægen. Derudover kan jeg kun råde dig til at være stædig mhp. at de skal tage dig seriøst, der er virkelig ubeskriveligt hårdt det ved jeg. Alternativt vil jeg råde dig til at gå til egen læge, hvis man fortsat ikke vil høre på dig, og få en henvisning til en af landsdelsfunktionerne.

    Mht. på dine pletblødninger der varierer i farve, kan jeg informere om at den mørke farve skyldes at det er gammelt blod der kommer ud. Jeg oplever det også tit, og har fået af vide at det er blodet fra de plaques (har ikke cyster) i min bughule der endelig finder vej ud. Der er intet farligt i det, det er bare ubehageligt.

    Håber at situationen lysner for dig, og at lægerne vil tage dig seriøst, så du kan få den optimale behandling.

    Mvh rikke83
Log in eller Registrér for at kommentere.