Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sart hud for neden

Redigeret 12 september, 2009, 14:00 i Åben debat for kvinder
Hej.
Jeg har altid haft meget sart hud, og er derfor også sart for neden. Jeg har meget let ved at få rifter og sår dernede, selv i perioder hvor jeg ikke har sex.

I øjeblikket har jeg et sår hvor mine skamlæber mødes for oven. Det vil ikke hele, har været der i en måneds tid nu og forhindrer mig i at barbere mig ordentligt.
Derudover er jeg stort set altid øm ved mellemkødet, og det er derfor et problem når jeg skal have sex og tisse, hvis tissen rammer området da det gør ondt.
Det er i forvejen meget irriterende, men nu har jeg for nyligt set et program om fødsler og hørt om hvordan man kan revne ved mellemkødet. Derfor frygter jeg at jeg er ekstra udsat, og er pludselig meget nervøs for eventuelle fødsler i fremtiden.

Udover i fremtiden, er det også generende nu. Er det normalt at det er så ekstremt, eller bør jeg gå til lægen og kan de gøre noget ved det? Har tidligere fået at vide at det var min sarte hud, men er aldrig blevet undersøgt for det som sådan.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver, du ikke kan barberer dig ordenligt. Din hud kan sikkert ikke tåle at blive barberet. Der skal en stærk hud til at klare sådan en omgang.
  • Indstillinger
    Hmm.. bryder mig bare ikke om at have hår dernede.
    Men jeg får generelt heller ikke rifter hvor jeg barberer mig, men på indersiden af skamlæberne, og ved mellemkødet.
    Det er kun det ene sår øverst hvor skamlæberne mødes der er et problem mht barbering.
  • Indstillinger
    Jeg kommer til at tænke på, jeg havde megen svien og irritation der også. Det fjernede det fuldstændigt, da jeg skiftede vaskepulver. Jeg valgte noget mod overfølsomhed. Du kan da forsøge.
  • Indstillinger
    Okay :)
    tak, det er da klart et forsøg værd.
  • Indstillinger
    Jeg glemte at fortælle, jeg også engang imellem må bruge Diproderm salve.
    Men det skal du få lægen til at skrive recept på. Men det var fordi huden nærmest brændte , jeg fik det. Nu bruger jeg det en sjælden gang.
  • Indstillinger
    kender faktisk godt problemet, bruger vievag til at vaske forneden, det hjælper med at holde det rent når der er rifter...
    Er holdt helt op med at fjerne hår til bunds, fjerne det kun så det ikke ender med "busk" ;-))
  • Indstillinger
    du skriver du ikke kan lide at have hår, forneden..
    jeg kna nemlig heller ikke tåle at barbere mig, jeg slår ud hvis jeg bruger en skraber.. så jeg bruger en ladyshaver/trimmer.. det hjælper rigtig meget. og tager også alt håret. :)

    Mvh laura3006
Log in eller Registrér for at kommentere.