Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Deprimeret ung 21 årige.

Redigeret 10 september, 2009, 14:29 i Åben debat om depression
hej alle sammen.

Jeg er en 21 årige fyr som lige er fyret fra jobbet og kæresten er også ved at skrive.

Jeg føler alt ramler ned over mig er ked af det hele tiden. har ikke smilet hele dagen og har sygemeldt mig. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre i fremtiden og er bare helt ude af den. sidder i lejlighed til 6500 kr om månede og er bange for jeg ikke har penge nok til det efter de 3 måneder. Jeg personligt er faktisk ligeglad med hvad der sker omkring mig

Var ved min læge idag og virkede meget forstående og forklare alt som det var, men det eneste jeg fik var sove piller da jeg ikke kan kunne sove ordenligt de sidste par dage og tænkt for meget.

Jeg ved gerne sygemeldes og har svært ved at sige det til min læge. Føler jeg kunne græde konstant ved slet ikke hvad jeg skal gøre med mit.

Nogen der har forslag samt depression ved jeg ikke om det er ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej denuheldige11,

    jeg er selv lige (for 1 uge siden) blevet diagnosticeret med depression, og kan nikke genkendende til følelsen af ligegyldighed med hensyn til hvad der sker omkring en; det hele flyder ligesom sammen og alt virker gråt og håbløst. Fremtiden er uden mening, og man har mest lyst til at isolere sig derhjemme.

    Jeg synes du skal prøve at få fortalt din læge du er bekymret for at du måske er ved at udvikle en depression/angst, jeg ved det er svært og havde personligt selv brug for min brors støtte til at få det sagt. Som du beskriver din tilstand synes jeg ikke du skal være tilfreds med "blot" at få sovepiller!

    Krydser fingre for dig.
    -Jek
  • Indstillinger
    Kære Uheldige,
    Ja, det lyder godt nok til du er noget uheldig for øjeblikket..
    Og jeg forstår så godt, at du er ked af det, trist og modløs.
    De følelser er fuldstændig naturlige at have og abslout ikke nødvendigvis det samme som at have en depression! Dvs det kan være, at det er følelser du skal leve igennem - modgang kommer vi jo alle ud for af og til, det er en del af livet, og altså ikke nødvendigvis noget vi skal have medicin eller psykologhjælp for.

    At blive fyret er bestemt ikke sjovt, og kan godt give et hak i selvtilliden, ligesom afvisning fra kæresten kan vække samme oplevelse af ikke at være noget værd. Og sker det samtidig, er det selvfølgelig dobbelt hårdt.
    Når du nu har fået grædt færdig, så prøv at samle trådene og kig på hvilke muligheder der dukker op ud af denne situation. Nogle gange er det faktisk sådan, at en nedtur kan være startskudet på at komme videre i livet.
    Så vent noget tid endnu, før du begynder at spekulere i depression. Ud fra det du skriver, bliver jeg i hvert fald ikke meget alarmeret og bekymret.
    Har du dog ikke fået det bedre om en måneds tid og bliver du selvdestruktiv og føler alting meningsløst, så gå til lægen igen.
    Men i første omgang synes jeg godt du kan tage den med ro, og acceptere, at livet ikke altid smiler til én.
    Men tro mig, det skal det nok komme til igen :)!

    Kh Pearl
Log in eller Registrér for at kommentere.