Hvordan lærer jeg min 8 årige dreng at sluge en pille
Hej min snart 8 årige dreng kan ikke sluge en pille, han har aldrig fået panodil el. lign og det er jo sådan set meget godt, nu står vi og skal afsted på ferie hvor han skal have en malerie pille, vi har øvet det at sluge med vitaminpiller, man han brækker sig i stride mængder, selv hvis jeg knuser pillen, han har prøvet at drikke alt til pillen men alligevel kommer den + alt op igen, vi har også prøvet i maden uden han vidste det uden held, da han var mindre og skulle have en panodil (stikpille) pruttede :-) han den ud igen selv efter jeg havde holdt for! Er der nogen der har nogle tips og tricks, til den "stædige" dreng der mener at det kan han bare ikke?
Kommentarer
Det kan virke simpelt, men har du prøvet at lade ham drikke af en flaske? Bevægelsen med at lægge hovedet tilbage og lade væsken skylle ned kan virke.
Min eks´es lillebror kunne KUN tage piller, hvis de kom fra et lille glas, og så væsken ovenpå fra en flaske.
Nogle gange virker det også med pillen i en lille ske yoghurt.
Krydser fingre for at han får dem ned. :-)
Vores pige på 6 år skal have en pille dagligt fordi hun har en overaktiv blærer.
Jeg har på fornemmelsen at meget af det er psykisk og at hun bliver bange for fordi det er noget nyt. Fx siger hun: jeg KAN ikke, jeg KAN ikke. Hun burde sige: jeg VIL ikke.
Jeg har også hørt at en flaske skulle være godt. At man kan øve med Smarties eller TicTac pastiller.
Vi har besluttet at hun skal lære det her i weekenden. Så vi går i træningslejer
Hvis du finder en løsning som virker er jeg spændt på at hører det.
Held og lykke.
Mvh.
Jewels
Vi har haft det samme problem med vores datter på 5 år - det hele
kommer op igen. Vi har også prøvet med rødsodavand, youghurt osv.
Intet hjalp!
Vores tidligere dagplejemor foreslog at hun skulle drikke med sugerør,
da bevægelserne gjorde at hun ikke kunne undgå at sluge pillen.
Men det hjalp dog ikke så meget, da hun kastede det hele op igen : (
Ser frem til at høre om du finder en løsning.
mvh Lene
Ved at søge rundt på nettet fandt jeg to metoder der virker hos os:
1) Halvere pillerne og knuse 1/2 ad gangen. Smøre en smule Nutella på en spiseske, hælde det knuste på, og dække med endnu et lag Nutella. Ind bagerest på tungen og masser at drikke til!
2) Har indkøbt noget pilleovertræk på Apoteket: http://www.unigroup.dk/da-dk/medcoat.aspx - 10 stk ca. 40 kr. Pillen halveres og overtrækkes. Ida får noget brød el.lign at tygge, og når hun er klar til at sluge maden, kommer hun 1/2 pille bagerst på tungen og skyller det ned!
Nr. 2 fungerer bedst for os
God fornøjelse!