Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Oppustet mave

Jeg er en ung pige, der dyrker meget motion, drikker meget vand, spiser meget frugt og grønt og sjældent spiser slik og fastfood - så skulle man ellers tro at jeg har det fint, men jeg har altså oppustet mave stort set hel tiden. Når jeg vågner om morgen, er maven pæn og flad, men efterhånden som timerne går, bliver min mave større og større. Ved 18tiden, ligner jeg ofte en gravid i 5. måned! Jeg går på toilettet regelmæssigt, men har i de seneste 3 uger haft tynd mave. Jeg har været hos lægen og få taget en afføringsprøve, men der var ikke noget.
Er der nogle produkter som i kan anbefale eller andre midler? (Helst håndkøb!)

på forehånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej, jeg har noget der minder om det. Jeg har taget NDS fra engholmgruppen, de bedste mælkesyre bakterier ever. Min mave fungerer nu og det smager ikke slemt, bagssiden er at det et dyrt men jeg har fundet en net shop som altid har tilbud på det. http://helsehelse.dk/shop/nds-probiotic ... 2183p.html god fornøjelse
  • Indstillinger
    Hej Mathilde,

    De mælkesyrer kan hjælpe dig rigtig meget - du kan også prøve loppefrøskaller, du kan få dem som kapsler (matas, apoteket ect) så er de lettere at få ned. Men før du køber dem så har jeg et andet råd til dig, prøv at lade være med at spise frugt og fibre og hvede et par dage. Ved godt at det lyder skørt men det kan være at du ikke har det så godt med frugtsukker. Min mave går helt amok over det. Magnesium er også godt som kosttilskud når din mave ikke er så glad.

    Jeg er blevet lykønsket med min graviditet - jeg havde dog bare en dårlig mavedag! Så jeg kender godt det med at ligne en gravid i 6 måned.

    Håber at du får det bedre!
  • Indstillinger
    Hej Mathilde.

    Jeg mangler nogle personer til en fokusgruppe omhandlende netop de symptomer du snakker om. Det handler konkret om mælkesyrebakterier, der kan hjælpe mod disse problemer.
    Kunne du evt. tænke dig at være med sammen med en andre kvinder der er i samme bås?

    Jeg skal bruge det i forbindelse med min bacheloropgave.

    Hvis du har mod på det kan du skrive herinde eller på ranht@sol.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.