Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Forbyggende migræne medicin topimax

Redigeret 21 august, 2009, 10:06 i Hovedpine og migræne
Hej Alle

Vil meget gerne høre fra personer der har prøvet dette middel. Nogen der har oplevet bivirkninger f.eks. ondt i øjene.

Kan fortælle jeg har levet med migræne i 14 år og prøvet lidt af hvert, dette er helt nyt for mig. Håber det hjælper!!

Mange hilser
Fru Olsen

Kommentarer

  • Hej

    Jeg er en 19 årig pige, som for ½ år siden fik topimax. Du skal være klar over at der ved topimax er en masse bivirkninger, som kan være svære at komme igennem! Man skal ved ligesom alt andet medicin, tage det i 3mdr. ca. før man kan vurdere effekten af medicinen og jeg nåede NÆSTEN igennem.
    Måske har jeg bare været uheldig, men jeg fik mange bivirkninger, som jeg ikke havde tålmodighed til at vente på var ovre, pga. sværhedsgraden. Det var blandt andet:

    -Snurren og prikken i fingrene: Meget normalt - Problemfrit
    -Talebesvær: Har jeg i forvejen, men det blev forværret - venner, kæreste og -familie opdagede det.
    -Føelsesmæssig ubalance: Kunne blive ked af det uden at vide hvorfor.
    -Nedsat sexlyst
    -Efter 1½måned ca. fik jeg en "mindre depression". Ud af det blå..

    Positivt: Det tog alt min migræne!! :)
    - jeg var derimod dobbelt så lysoverfølsom.

    Er du en migræne uden aura patient kan det måske være noget..

    Det skal lige siges at jeg kun fik 25mg (mindste dosis) da birvirkningerne var for voldsomme..

    Håber du kan bruge dette til et eller andet.! Du er ihvertfald forbedredt..
    - Alt held og lykke herfra..
  • Hej

    Tak for dit svar, er da ked at høre du måtte opgive behandlingen. Lyder dog som det har været en hård omgang for dig! Hvor hurtigt begyndte dine bivirkninger? Jeg fik det med øjene efter 5 dage, det er dog aftagende nu - nu må vi se hvad der sker. Har ikke harf så meget hovedpine som jeg plejer. Jeg er også på 25 mg.

    Håber du finder frem til en anden behandling der kan hjælpe dig!! :O)

    Mange Hilsner
    Olsen
  • Hej igen

    Ja, det var ikke så sjovt! Kan få helt kuldegysninger ved tanken..
    Men vi reagere heldigvis alle forskelligt :)

    Jeg mærkede bivirkninger efter få dage. Det var lidt ligesom at være i bobbel man ikke kunne komme ud af. Følte ikke helt jeg havde kontrol over så meget. Ved godt det lyder rimelig skummelt, men det var rigtig ubehageligt.

    Da jeg skulle stige til 50mg, mærkede jeg effekten allerede efter et par minutter og blev helt dårlig og svimmel. Derfor turde jeg ikke forsætte..

    Det er VIGTIGT hvis du føler nogle form for ændringer i dit humør. Min neurolog sagde at jeg skulle kontakte ham hurtigt hvis jeg selv begyndte at mærke noget, men tog det ikke særlig seriøst.

    Jeg ved ikke om det ville have gået over med tiden, men jeg turde simpelthen ikke mærke.

    Jeg har nu stor gavn af riboflavin (B2 vitaminer) af 400mg, som forebyggende og noget Q10. - Det er der ikke noget hokus pokus i :) Og ved anfald maxalt.

    Igen, alt held og lykke!
Log in eller Registrér for at kommentere.