Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Knopper ved hårfjerning

Hej Alle.
Jeg ved godt at det her emne har været diskuteret mange mange gange men jeg synes ligesom aldrig der kommer noget konkret ud af det, så nu prøver jeg igen.
Jeg har tidligere fjernet hår i bikinilinien + lidt mere ved at barbere med alle de rigtige remidier mm. men fik forfærdeligt mange knopper. Så begyndte jeg at vokse dem af, stadigt på de rigtige måder med de rigtige remedier mm, men resultatet er velkendt, forfærdeligt mange indgroede hår og et forfærdeligt udseende...meget skræmmende. Nu fjerner jeg hårene med epilator, hvilket giver et lidt bedre resultat end med voks og endnu bedre end ved barbering men der kommer stadigt knopper og det ødelægger virkelig ens trang til at vise sig nøgen med kæresten når der er lys på, eller bare det at gå på stranden.
Jeg er 32 og har fjernet hår dernede fra jeg var 16 (aldrig totalt hårløs) så tro ikke at jeg ikke har prøvet alt og alverdens ting og sager, men der er intet der kan få indgroede hår til at forsvinde og dog måske...
Den anden dag var jeg til gynækolog og spurgte ham om han vidste hvad man skal gøre ved de knopper. Han vidste det desværre ikke selv, men fortalte i stedet at han havde set mange danske kvinder der havde forfærdelige bylder, knopper mm. man han var også blevet forbavset over at se mange etniske kvinder, der var glatbarberet og var ligeså fine uden den mindste antydning af knopper eller andet.
Han mente at have hørt en af dem nævne noget med citron, olie måske.

Nu har jeg gennemsøgt internettet men har ikke kunne finde noget, så derfor...Er der nogen kvinder derude, danske eller etniske der kender det vidundermiddel han snakker om, for så vil jeg bliver forfærdelig glad + 100-vis af andre kvinder.

KH Lollesen1
«1

Kommentarer

  • Hej Lollesen

    Jeg kan ikke give dig det ultimative svar på dit problem, men kan give dig nogle råd, måske nogle ting du ved i forvejen ved barbering.

    Det er rigtig vigtigt at blødgøre din hud. De fleste smider bare barberskum på hvorefter de barberer løs. Men skummet (eller shampoo, eller olie) skal sidde på huden et par minutter før du barberer. Ellers når huden ikke at blødgøres ordentligt. Det er også vigtig at du trimmer/klipper hårene først så de er så korte som muligt. Fjern hårene med så få strøg så muligt - helst kun 1 strøg i hver retning. Start med at barbere med hårene. Derefter skal du komme mere barberskum på, og vente yderligere et par minutter, hvorefter du barberer mod hårene.
    Det er også vigtigt at du bruger noget bagefter til at pleje huden.

    Jeg har hørt noget om at man kan bruge citron til at fjerne indgroede hår... eller noget i den retning.

    Her er det bedste link jeg kan give dig, med masser af artikler og debatter om barbering inde på woman.dk

    http://woman.dk/search?q=barbering

    Hilsen Elise
  • Hej,

    først og fremmest vil jeg fraråde dig alt brug af olie. Dine porer lukker til og kan dermed ikke ånde. Du fylder med andre ord de "frie" huller i din hud med fedtstof....
    Jeg har selv haft samme problem som dig, men har overgivet mig til voksbehandling. Jeg peeler min hud ca. en gang om ugen, og undgår dermed de indgroede hår. Bruger derudover en god bodylotion hver eneste dag efter badet...holder dermed huden fugtig og smidig. Er lige startet på at få lavet sugaring-voks i bikinilinien, det er mere skånsomt og rester kan fjernes med vand og ikke olie.

    For mig har det virket at pleje min hud og få en uddannet kosmetolg til det....er selv uddannet, men trods det er bikinilinien et problem......kan ikke holde ordenligt igen i huden m.m.

    SÅ mit råd....peeling, GOD bodylotion med fugt og en kosmetolog : )

    Tag evt. på en kosmetologskole...der koster det det halve, men de laver IKKE sugaring.

    God fornøjelse
  • Jeg har selv haft problemet, men heldigvis ikke mere. Jeg er begyndt at fjerne alle hår både arme ben og intime steder med krystaller. Her bliver hårene fjernet med rod uden at det gør ondt og jeg skal derfor ikke gøre det så tit. Det gør hverken ondt eller giver de gener du omtaler da jeg hverken bruger skraber eller andet der skader huden. Jeg har købt mine krystalpuder der også kaldes Sundepil hos guldfiltershop.dk og er selv eget forundret over resultatet.
    Hilsen Lone
  • hej
    har læst din lange besked og forstår fuldt ude hvad dit prolem drejer sig om.
    jeg kender mange etniske kvinder som fjerner håret som du i øvrigt selv beskriver det, uden at det medfører nogle gener. dette skyldes at de fjerner hårene med sukker. de køber i de udenlandske forretninger de færdiglavede pakker af størknet sukker som de putter på det ønskede sted og vokser hårene. sukkeret er meget hudvenligt middel og efterlader sjædent gener.
    derudover var der også nogen som havde så´meget hår at huden aligevel blev lidt irriteret.
    det bedste råd som i øvrigt også er videnskabeligt påvist er at fjerne håret med laser. man kan få 6 laser behandlinger og blive fuldstænig hårfi og dermed ikke forvolde huden nogle irritationder.
    håber du kunne bruge mine forslag/råd.
    hane.
  • Hej med jer. Jeg vil foreslå Smooth Legs,jeg har også prøvet forskellige midler, men det bedste er nu med de der krystal pads og så en god alm creme bagefter, det er bare lækkert.
    Pads'ne børster jeg rene for det hvide aflejring(som sætter sig på dem)
    med en neglebørste, så kan de anvendes længere.
    Gør som mig og mine veninder, køb dem på blingblings.dk de er
    gode og meget billige.
    Bente
  • Hej Bente.

    Jeg har fundet en model til 200 kr. er den krystal-ting, du linker til, lige så god? Eller vigtigst af alt, virker det?

    Vh Annika
  • Der er ingen veje uden om. Har dog hørt at hair no more fra skin doctors skulle hjælpe. Jeg går rundt og overvejer den dyre måde at komme af med dem på.
  • Jeg bruger hair no more fra skin doctors og er rigtig glad for den. :) Overvejer dog permanent hårfjerning med sådan en laser eller hpl hårfjerner som man selv kan bruge derhjemme. Har kigget lidt på de forskellige de har på den side hvor jeg normalt køber hair no more, der er par stykker der lyder ret gode, men ved ikke hvad jeg skal vælge. Har I nogle erfaringer med nogen af dem?
  • doker25doker25
    Redigeret 15 maj, 2019, 08:34
    Spray mod uønsket hår - https://shytobuу.dk Virkelig god effekt fra dette produkt.
  • Som flere skriver, er det rigtig vigtigt at holde huden blød ved at bruge bodylotion.
    Frugt-enzymer hjælper til at holde huden ekstra blød og gøre hårene mindre stive. Faktisk hjælper de endda med at reducere hårvæksten lidt og gøre hårfjerningen lettere. Det er nok årsagen til, at citron kan hjælpe.

    Der findes imidlertid bodylotion, som indeholder naturlige frugtenzymer. De har erfaringsmæssigt god effekt, hvis du bruger den regelmæssigt (gerne dagligt).

    http://kaninus.com/hudpleje/indgroede-haar.html

    Så slipper man for at stå og skrælle citroner i badeværelset ;-)
Log in eller Registrér for at kommentere.