Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Forkølelsessår - Herpes

Hej (:

Jeg har i mange år døjet med forkølelsessår omkring munden. Synes ikke, at nogle af de mange profukter, der kommer frem virke´r! Så derfor har jeg nu investeret i Cold Sore maskinen, der skulle via. infrarød behandle det.
- Er der nogle der har noget erfaring med denne maskine? eller bare ved noget?

Knus Pernille

Kommentarer

  • Hej du,
    jeg har i perioder også lidt meget af forkølelsessår, og da de almindelige produkter heller ikke virker på mig overhovedet, søgte jeg hjælp på nettet og gik den alternative vej.
    Kan ikke huske hvilke side, jeg fandt tipsene på, men de har i hvert fald virket for mig :)

    Når du mærker et forkølelsessår på vej, undgå da følgende madvarer:

    - alle former for nødder
    - alle former for sukker (også tørret frugt og rosiner)
    - byg, hvede og havre
    - mælkeprodukter

    Spis især:

    - gule og grønne frugter
    - masser af hvidløg (gerne 3-4 fed dagligt)
    - hyldebær (fx. som saft (uden sukker), suppe eller lign)

    Drik the -
    theen kan også bruges til at smøre på huden på det angrebne område:

    - citronmelisse-the
    - bukkeblade-the
    - lakridsrodsthe (jeg kan anbefale Detox fra Yogi Tea)

    Det er måske svært at huske alle rådene og følge dem, men jeg har fokuseret på forskellige af dem i perioder, og er efterhånden kommet frem til , at jeg reagerer meget kraftigt på mælk, kornprodukterne og sukker. Kan ligefrem mærke det boble under huden, hvis jeg indtager det, når jeg har herpes på vej.

    Måske er det andre ting, der vil virke for dig - held og lykke med det :)
    Bedste hilsner Henriette
  • Hej Henriette!

    Hvor er det dejligt at du gider hjælpe (:

    Det lyder som om, dit råd er værd at følge! Jeg vil i hvert fald prøve.

    tusinde tak for det!

    Knus pernille
  • Jeg fik engang et råd som gør jeg næsten altid slipper fra herpes infektion uden problemer... Det går simpelthen ud på at behandle infektionen med sprit, men man skal være hurtig.

    Læs her: http://www.natur-drogeriet.dk/frame.cfm ... =12&menu=1
  • Lige en god nyhed ang. herpes-virus. Vi er en familie på 2 voksne og 4 børn, som alle har haft herpes omkring munden/læberne. Det har vi ikke mere, fordi vi købte et produkt over Ebay, som hedder Barlowes antiviral elixir. Det virker ved at man putter en meget lille dråbe på det angrebne sted, som så får viruset til at flytte sig til et andet sted, men kun med ca. den halve styrke. Så putter du en lille dråbe på der, som så får viruset til at flytte sig igen osv. Efter en 3-4 flytninger er der ikke mere kraft i viruset til at gå i udbrud og det er i praksis næsten dødt. For at komme det kvit, skal man også putte en lille dråbe lige foran ørerne på kinderne, da det åbenbart er her viruset bor, når det ikke er i udbrud. jeg har ikke haft det siden behandlingerne og det har mine børn heller ikke. Men vær meget forsigtig med størrelserne af dråberne, da det er et meget kraftigt produkt. Og det skaber som regel et sår, der hvor man putter dråberne på kinderne. Såret heler dog fuldstændig op efter ca. 14 dage - er vores erfaring. Det gør ydermere forbandet ondt i ca. 5 min. Jeg har aldrig hørt fra andre at man kunne blive fri for herpes virus, men det er vi nu.
    Produktet virker tilsyneladende også på fodvorter. Det har jeg prøvet ved 2 af mine børn og vorterne er næsten forsvundet nu efter 3 behandlinger og ca. 1 måneds tid(har glemt det nogen gange). Men det er kun en erfaring vi har.
Log in eller Registrér for at kommentere.